9.05.2017

Asgari Ücretle Mutlu Olmanın Yolları

asgari-ücret-ile-mutlu-olmanın-yolları


Sevgili okuyucu;

Mutsuz insanların olduğu küçük bir işçi kentinden yazıyorum bu cümleleri. Paranın saygınlık demek olduğu, itibar sahiplilerinin paralı kimseler olduğu bir yer. Buranın neresi olduğunun ne önemi var. Hepimiz benzer yerlerde yaşıyoruz değil mi ?


Şimdi gelelim konumuza. Hatta konumuza varmadan önce  hedefe bir iki adım kala bir kaç şey daha söyleyelim. Bana asgari ücretle mutlu olmanın yolları adlı bu makale başlığını yazdıran şey ne oldu ? Düşünelim ve izah edelim. Sizlere yalan söyleyip mutlu olmanın sırları, hatta mutlu olmanın gizli formülü vb. gibi daha ilgi çekici bir başlıkta seçebilirdim. Hatta bu başlıkları seçerek
 size, yani bilinçaltınıza oku ve sırrı öğren ve ya oku ve gizli formülü elde et gibi  mesajlarıda yerleştirebilirdim. Ama bunu yapmadım. Yapmaya da lüzum yok. Sizlere yalan söyleyerek sizi mutlu olmaya ikna edemem. Doğru söylemek, kalbinize tesir edebilmek için en doğru adım. Ve tüm samimiyetimle söylüyorum mutluluk bir sır değil. Hatta 17 yıllık eğitim hayatımda bir sürü formül gördüm. İçlerinde mutluluk teorisi ya da formülü gibi bir denkleme rast gelmedim. Ve benzer bir başlık olarak para mutluluk getirir mi? diye bir başlıkta seçebilirdim. Bunu yapsaydım eğer sizlere para kelimesini kullanarak parasızlığı anlatmam doğru olmazdı. Asgari kelimesini seçmemdeki diğer bir neden ise; asgari kelime manası olarak en az, en düşük vb. anlamlarında kullanılan bir sıfattır. Ve her bir bireyin asgarisi farklılık göstereceğinden ortaya genel bir mutlu olma yolu çıkarmış olacağız. Kısacası bu şekilde hepimiz ortak bir payda da buluşacağız.

 Şimdi sizlere kendi gözlemlerime dayanan ve kendimin de uyguladığı bir kaç tavsiye vereceğim.

* Bir Hobi Edinin

Aslında hepimiz ( belki bir kısmımız inkar etse de ) belli bir rutin içerisinde yaptığımız hobilere sahibiz. Hayatımızı şöyle bir gözden geçirecek olursak bizi hangi aktivitenin mutlu ettiğini bulabiliriz. Örneğin ben yazarak mutlu oluyorum. Ve bu yazma eylemini gün içerisinde stresten kaçış olarak görüyor ve bu şekilde rahatlıyorum. Sizlerde her gün zaman ayırıp eyleme geçebileceğiniz bir hobi edinin.

* Arkadaş Çevrenizi Gözden Geçirin

Hepimiz karşılıklı iletişim kurabileceğimiz, ortak fikirler üzerinde sohbet edebileceğimiz sıkı dostlara ihtiyaç duyarız. Tekrar renkli bir şekilde yazıyorum: Karşılıklı iletişim kurabileceğimiz sıkı dostlar. Sizi sadece yalnızlığını gidermek ve sadece dertlerini aktarmak için kullanan arkadaşlarınızı eleyin. Unutmayın; Bir başkası için yapabileceğiniz en büyük fedakarlıklardan biriside ona Zaman Ayırmak olacaktır. Arkadaşlıklarınızı gözden geçirin, mutlu olduklarınızla beraber  olun.

* Halinize Şükredin

Ne olursak olalım, nasıl durumda olursak olalım bugün nefes alıyor olduğumuz için şükredelim. Her zaman kendimizden daha iyi durumda olanlara odaklanmak yerine birazcıkta daha kötü durumda olanları düşünelim. Sağlık ve mutluluk arasındaki ilişkiyi küçümsemeyin. Unutmayın, mutlu bir yaşam bulunduğu hali sevmeyle başlayan bir süreçtir. Nefreti bırakalım, her şeye sevgiyle bakalım. Baktığımız her şeyde sevgiyi görelim.

* Karşılıksız Bir Şey Yapın

Kendinizi mutlu hissetmenizin en iyi yollarından biriside, bir başkasını mutlu etmeyle başlayan bir süreçtir. Karşılık beklemeden yapacağınız her bir eylem karşınızda ki insanı mutlu edeceği gibi bu mutluluk duygusu katlanarak sizleri de mutlu edecektir.

* Bakış Açınızı Değiştirin

Olaylara olan bakış açınızı değiştirmek size farklı yollar gösterebileceği gibi, pozitif düşünmemize de katkı sağlayacaktır. Bu sayede olumsuz düşüncelerinizi dağıtarak yerlerine olumlu düşünceler ekecek ve kendinizi zamanla daha mutlu ve daha iyi  hissedeceksiniz.

* Evlenin :)

Açıkçası bu madde henüz deneyimleyebildiğim bir seçenek olmasa da pek sevdiğim dostlarım bu makaleye bu maddeyi koymamı istediler. Onları kıramadım :)
Kim bilir, belkide kaybettiğimiz mutluluk bir başkasının kalbinde bizleri bekliyordur.

SONUÇ:

Bu makalede paylaştığım maddelere bir sürü şey daha eklenebilir. Genel anlamda ben sizlere bir bakış açısı kazandırmak istedim. Eğer bu satırları sizlerle paylaşarak sizleri bir anlıkta olsa mutlu edebildiysem ne mutlu bana. Zaman ayırıp okuyan, değerli yorumlarını paylaşan herkese teşekkür ederim. Ayrıca bu güzel resim için KABOOMPICS' e teşekkür ederim. Son olarak, çok üzgün olduğum zamanlarda yatağıma uzanarak en mutlu olduğum anıyı düşünerek uyurum. Ve uyandığımda kendimi daha iyi hissederim. Sizlerde bu yöntemlerin dışında kendi mutlu olma yönteminizi paylaşırsanız sevinirim. Saygı ve sevgilerimle.

42 yorum:

  1. Aslında başlık asgari şartlarda mutlu olmanın yolları da olabilirmiş :) senin için kod araştırmak en güzel hobi diyebiliriz o halde :)
    Aslında başlıklar arasında yüzde yüz katıldığım, karşılıklı iletişim kurabildiğiniz sıkı dostlar edinin kısmı oldu. Çünkü herkesle bi şekilde iletişim kuruyosun ama herkesle aynı mutluluğu almıyosun..
    Şükretmekte ne yazık ki çoğu kez atladığımız bi detay ama binlerce şükür sebebi var..
    Evlilik kısmını deneyimleyen arkadaşlar yaz dediyse buna cook mutlu oldum, yuppiiii doğru yoldayım diyorum o zaman :)

    YanıtlaSil
  2. Haklısın başlık öylede olabilirdi :)
    Evet yazmak ve yazılım ile uğraşmak güzel bir hobi benim için :)
    Haklısın iletişimi karşılıklı olan bir etkileşim türü. Tek taraflı olandan sakınmak lazım.
    O zaman tekrar binlerce kez halimize şükür.
    Bunu duyduğuma sevindim Allah şimdiden mutlu mesut etsin :)

    YanıtlaSil
  3. Çok beğendim. Ben de "Mutluluğun Formulü" tarzı yazıları hiç sevmem, hatta okumam bile. Klasik, kalıplaşmış başlıklar beni acayip soğutur. Bakış açısını değiştirmek bence en önemlisi. Olayları yorumlayışımız tamamen bizim düşüncelerimize bağlı.
    Güzel bir yazı olmuş:) Samimi bir yazı.

    YanıtlaSil
  4. Bu değerli yorumunuz için çok çok teşekkür ederim. Müteşekkir oldum. Haklısınız. Klasik olmak yerine olayları farklı bir üslupla farklı bakış açılarıyla ele almak daha anlamlı bence de. Bu anlamlı yorumunuz için ve özellikle yazımı samimi bulduğunuz için gerçekten kocaman teşekkürler :) Yorumunuz beni epeyce mutlu etti. Tekrar teşekkür ederim. Saygı ve sevgilerimle. Vesselam...

    YanıtlaSil
  5. Şükretmek ve başkalarına yardım etmek, insanı her daim mutlu edecek önemli noktalar. Buna benzer yazılar yazmıştım blogumda. Tabi bu kadar samimi olabildim mi? Sanmıyorum.

    YanıtlaSil
  6. Bu değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim. Yazımın değerinden ziyade samimi olması beni daha çok mutlu eder. Tekrar teşekkür ederim. Blogunuzu takibe aldım. En kısa sürede yazılarınızı okuyacağım. Eminim benden daha samimidir. Sağlıcakla kalın. Vesselam...

    YanıtlaSil
  7. çok güzel tavsiyeler, evlenin hariç :)) Çok riskli yaa evlilikte mutluluk çok kişinin yakalayamadığı bir şey ama tabi temennimiz mutluluk getirmesi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çok teşekkür ederim bu güzel cümlelerin için beni çok mutlu ettiniz :))
      Aynen bende sizin gibi düşünüyorum evlilik konusunu. Normalde maddelere eklemeyecektim ama dostlarım eklemem yönünde çok ısrarcı oldular :)

      Sil
  8. Meczup abi bende bir mühendis adayıyım. (tabi okul yedi yılda bitmezse ahhah) dediklerinin hepsini şu an yapıyorum. Birden fazla hobim var, arkadaş çevremi dikkatli seçiyorum ve sürekli insanlara yardımcı olmaya çalışıyorum. Önümdeki beş yıl içinde de inşallah evleneceğim. Mutlu muyum peki? Yani kısmen. Aslında dediklerinin hepsinde köküne kadar haklısın ama bazen yaşamak zorunda kaldığımız çevre bizi öyle bunaltıyor ki. Ne yapsak fayda etmiyor.
    Gerçi ben kafama fazla takıyor da olabilirim. ehehhe

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 5 yıldır buralardayım ilk defa birisi bana meczup abi dedi :) sen öyle dedin ya kendimi şuan çok yaşlı hissettim halbuki henüz 26 yaşındayım :) Sıkı çalış ki okul uzamasın. Kısmen mutlu olmakta mutsuz olmaktan iyidir. Öğrenciliğin tadını çıkar, kıymetini bil. Haklısın o konuda. Çevreyi görmezden gelmek gerekir ama bazen elden gelmiyor, ama denemeye devam. Kafaya takmamak zor, yinede az takmaya çalış. Bu değerli yorumun için çok teşekkür ederim...

      Sil
  9. Aslında mutluluğu aramaya gerek yok o içimizde yeterki kullanmayı bilmeli gözlemlemeyi özellikle :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız :) Güzel bir bakış açısına sahip olmak mutlu olmaya yeterli :)
      Yorumunuzu esirgemediğiniz için çok teşekkür ederim :)

      Sil
  10. Merhaba :) Ben düşündüklerimi gizlemeye gerek duymadan yazan biriyim meczup oğlum. Yaşını öğrendiğim için oğlum diye hitap etmemi hoş karşılamanı rica ederek başlıyorum.
    Ben yorum yapmayı, memnun etmek için olsa da sırf bunun için yapmam. Gerçekten böyle ciddi bir uğraşı seçen kızlarımı ve oğullarımı takdir ettiğim için buna çok değdiğini düşünürüm.
    Her birinizin düşünceleri benim için çok önemli. Bana bıraktığın yorumdan, profilinden yola çıkarak burada ve bu yazıda buldum kendimi. Başlık ve ilk satırlar benim için ana konu oldu ve önemliydi. Asgari olan her şey kısıtlıdır. Azamisini görmek bu devirde zor biraz ki, zaten asgari kendi içinde eriyip gidiyor. Ama sen gayet erdemli bir dille mutsuzluk sebeplerini az da olsa yok edecek önerilerde bulunmuşsun. Ne kadar temiz bir yazı. Kalemine sağlık. Dilerim bir gün, mutlu bir vatanın mutlu insanları oluruz. Diğer yazılarına da zaman buldukça bakacağım. Azami mutluluklar dileklerimle oğlum :)

    YanıtlaSil
  11. Elbette ki hoş karşılıyorum. Samimi yaklaşımınız için çok ama çok teşekkür ederim. Samimi olarak söylüyorum bu gece bu yorumunuzla beni öyle çok mutlu ettiniz ki, bu mutluluğu kelimelere dökemeyecek kadar acizim. Bu acziyetimi mazur görünüz. Blog hayatımı pek kısa süre önce sonlandırmak istemiştim. Sonra son bir fırsat vermiştim kendime. İyi ki vazgeçmemişim diyorum bu değerli yorumunuzu gördüğümde. Bu güzel dilekleriniz için tekrar müteşekkirim. Umarım hepimizin mutluluğu daim olur. Saygı ve sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  12. Ben de aramızda olduğun için mutluyum. Tekrar yazı ve yorumlarımızda görüşmek üzere oğlum. Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tekrar teşekkür ederim. Görüşmek üzere :)

      Sil
  13. çok güzel bir yazı olmuş bir iki madde kilit nokta benim için 'halime şükrettiğim her an' anlıkta olsa mutluluğu yakalabiliyorum. Çünkü biliyorum mutlu olmak için bir kısım insandan daha çok şansa sahibim. 'Bakış açısını değiştirmek' bazen benim için çok zor olsa da buda beni mutlu edebiliyor. kaleminize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu güzel yorumunuz için çok çok teşekkür ederim. Şükredebilen insan mutluluğun bir ucundan da olsa yakalayabiliyor. Ne mutlu bizlere. Her zaman olmasa da zaman zaman olaylara bakış açımızı değiştirmemiz gerektiğini unutmamak lazım. Bu güzel yorum için, ayırdığınız zaman için müteşekkirim. Saygılarımla...

      Sil
  14. Sen haklısın ama evliligi oraya yazdıranlar degil 😅

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa :) O nedenmiş ki :) Evlilik mutsuz mu ediyor yoksa :)

      Sil
  15. Unutmayın, mutlu bir yaşam bulunduğu hali sevmeyle başlayan bir süreçtir..

    çok sevdim bu cümleyi..
    Güzel, hoş yazıydı.

    YanıtlaSil
  16. Mutluluk insanın zihninde. Uhud dağı kadar malınız olsa yine de mutsuz olmayı başarırsınız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elbette öyle. Esasen parayla mutluluğun hem bağlantısı yok, hemde var.

      Sil
  17. Çok önemli tavsiyeler.Tavsiyeleri okuyup geçmemek,önemsemek gerek.Gerçekten uyguladıkça yaşam kalitesinin artacağına inanıyorum.Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  18. Bu değerli yorumunuz için çok çok teşekkür ederim beni çok mutlu ettiniz :)

    YanıtlaSil
  19. Vallahi bakan doğru söylüyo galiba: "En yüksek asgari ücret bizde" demişti. Kendimizi kandırmak mutluluk mudur? Çocuğunun, hanımının istediği asgari şeyleri bile alamayan kişi nasıl mutlu olur; olsa olsa mutlucuklu olur bence. Kışın fazla masraf olmasın diye fazla kömür yakmamaya çalışıp battaniyeler sarılınılan bir evin içinde nasıl bir mutluluk rüzgarı vardır acaba? :)
    Ben mutlu değilim ve de mutlu da olmak istemiyorum gördüklerimden.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız hanımının istediği asgari şeyleri alamamak zor bir durum. Ama biraz da olsa mutluluğa ihtiyacımız var...

      Sil
  20. yurtdışında küçük işçi kentleri çok güzel yaa çok mutlu herkes :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bende çok beğeniyorum oraları :) Ama sadece beğenmekte kalıyor gitmekse bir hayal, hatta hayal ötesi :)

      Sil
  21. Asgari ücretle evlenirsen mutsuz olursun kardeşim. Bunun kirası var, doğalgazı, marketi, pazarı var. Hanımın ayakkabısı, kıyafeti var. Hele birde yavrunuz olursa para biter ihtiyaclar bitmez. O madde bence asgari ücretlilere mutsuzluk getirir kardeşim. Parayla saadet olmasa da parasızda mutluluk olmayabilir. 😀

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısınız. Para biter ihtiyaçlar bitmez nefes aldığımız sürece.Türkiye de evlensen dert, evlenmesen dert ne yapacağını bilemiyor insan. Vakit ayırıp bu değerli yorumunu esirgemediğin için çok teşekkür ederim :)

      Sil
  22. Evlenmek dışında diğerleri kafama yattı diyebilirim. Asgari ücretle yapılan evlilik bilemiyorum elbette mutlu olunabilir sonuçta mutluluk paraya paralel değildir de çok zor olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende size katılıyorum :) Bence de çokkk zor olur. Yorum için teşekkür ederim.

      Sil
  23. Güzel bir yazıydı emeğinize sağlık :)
    Aslında mutlulukta şükür galiba çok önemli sağlımız yerinde olduğu süre zarfında şükretmek, sağlımızın yerinde olması bile bir yaşam, mutluluk kaynağı. Dediğin gibi biraz bizden kötüye de odaklanmalı kendimizi mutlu etmeliyiz ve gerçekten karşılıksız yardım maddesine çok bayıldım ve bence çok doğru karşılıksız birine yardım etmek ve onu mutlu etmek ve o mutluluğun da bizim mutluluk kaynağımız olması. Ben mutsuz olduğumda müzik dinleyerek yürürüm kendime gelmeye çalışırım kendimi motive etmeye uğraşırım. Bu güzel yazı için teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlu olmak sandığımız gibi zor değil. Dediğiniz gibi yapacağımız ufak tefek şeylerle kendimizi mutlu etmemiz çok kolay aslında. Mutluluğun sırrı veya mutluluğun altın formülü vs gibi cümlelere inananlardan değilim. Sadece bakış açımızı değiştirerek olumlu şeylere odaklanmamız bizi mutlu edecektir fikrimce.
      Vakit ayırıp mutluluğa dair bu değerli yorumunuzu esirgemediğiniz için bende çok teşekkür ederim :) Sevgilerimle.

      Sil
  24. Yazıdaki en son madde hariç hepsi harika. Neden son madde hariç dedim söyleyeyim. Yazı başlığı asgari ücret olursa evlenmek maalesef hayal olur :)) Zira eğer evlenmek iki başına ve kararla yapılacaksa eyvallah, ancak bizim ülkede herkes karıştığı ve bir şeyler istediği için gençler 1-0 bazen 3-0 bile (borçlar nedeniyle) yenik düşüyorlar başladıkları hayata.
    Diğer maddeler harika, insan isterse herşeyi yapabilir, mesela biraz önce youtubedan izleyerek origami yaptım, enfes bir uğraş.
    Teşekkürler bu yazı için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama hani iki gönül bir olunca samanlık seyran olur derlerdi. O yalanmıydı yoksa (:
      Çevremdeki yeni evli arkadaşlardan da benzer şeyleri duyuyorum. Her şeyi en iyisinden alma çabası olduğu sürece evlendikten sonra min 3-4 yıl borç ödüyorlar. Daha sonrasında mutlu olabiliyorlarsa ala. Ama olamıyorlarsa vah hallerine. Ben teşekküre ederim düşüncelerini paylaştığın için...

      Sil
    2. Maalesef, o lafın hükmü kalmadı sanki. Eskiden bir limon sandığını sehpa yapıp, üstüne dantel koyan insanlar kalmadı. Değişen zamanla kimse böyle bir şey olsun demiyor ama herşeyin en iyisi, en en eni derken duygular uçup gidiyor. Mutluluk basit yaşamda. Ben de teşekkür ederim.

      Sil
    3. Mutluluk basit yaşamda. Bu cümlenin manası o kadar derin ve anlamlı ki üzerinde saatlerce düşünmek, kafa yormak gerek. Öyle güzel anlatmışsın ki. Limon sandığını masa yapıp üstüne dantel koyan insanlar. Belki de ben öyle birini beklediğim için hala bekarım. Muhtemelen de öyle birini bulamayacağım. Kim bilir belkide bulurum. Tekrar teşekkürler. Vesselam...

      Sil
  25. Mutluluk öncelikle insanın kendi içinde başlıyor. Önce sen mutlu olmalısın. Çok büyük şeyler aramamak gerekir. Asgari ücret konusu tartışılır tabii ki. Yazdıklarının hepsine katılıyorum, son madde hariç. Evlilik bence bu yazıya uymamış. Arkadaşların söylemişler ama bilemedim. Evlilik çok başka bir şey. Bir insan mutlu değilse, mutlu olmayı bilmiyorsa evlendiği zaman mutlu olmasını beklemek farklı geldi bana. Yani mutlu değilsin ve bunu tamamen karşındaki insana yüklüyorsun. Farkında olmadan yüklediğin bu sorumluluk sonrasında başka krizlere yol açabilir. Farklı yaşamlar, duygular, hayat şartları tabii ki değişir herkese göre. Asgari ücret çok başka bir boyut. Ben küçücük şeylerden mutlu olurum. Film seyretmek, sevdiğin kitabı okumak, sevdiğin bir yemeği yemek. Ben oldukça basit şeylerle mutlu oluyorum. Bana göre en önemlisi ise sağlık. Elbette herkesin sorunları olabilir, hayat çok farklı. Biraz da bizim elimizde değil mi çözüm? Bakış açısının değişmesi gerekir. Bardaktaki su döküldü diye mutsuz olmazsın, olamazsın. O su dökülmeseydi belki başka bir şey olacaktı. Şükür etmek ve kendini sevmek gerekir. Sonrası zor da olsa bir şekilde yoluna giriyor diye düşünüyorum:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evliliği daha önce yaşayıp deneyimleyemediğimden pek yorum yapamıyorum. Ama kişi mutlu değilse evlendiğinde belkide daha çok mutsuz olur. Ha belkide mutlu da olabilir. Kim bilir. Aslında çoğumuz hep diyoruz " ben küçük şeylerden mutlu oluyorum " diye. Belkide hiç büyük bir şey yaşamadığımız ( yaşayamayacağımız ) için böyle diyoruz. Cevabı zor. Hakikati bilmek zor. Belkide çaresizliğimiz bizi oraya itiyor. Belkide gerçekten mutlu olabiliyoruz. Kim bilir...
      Sana katılıyorum. En önemlisi sağlık ve şükredebilmek. Gerisi daha sonra gelir, gelmezse de kendi bilir (:
      Teşekkürler yorumun için...

      Sil

Önemli Notlar

1-)Hiçbir hesabınız yoksa bile rumuz belirterek anonim olarak yorum yapabilirsiniz.
2-)Yorumunuza gelecek cevabı takip etmek için "beni bilgilendir" kutucuğunu işaretleyebilirsiniz.
3-)Yorumlarınız benim için çok değerlidir.Lütfen olumlu-olumsuz düşüncelerinizi paylaşmaktan çekinmeyin.

Hayat paylaşınca güzel :)

Copyright © 2011-2021 I © Sitede yer alan tüm içerikler Meczup Yazar'a aittir. Hiçbir şekilde KULLANILAMAZ. MECZUP YAZAR