14.08.2017

Kitap Okurken Cümlelerin Altını Çizmek Ya Da Çizmemek


Kitap okurken yazıların altını çizmek fikri çoğu zaman aklımı kurcalayan bir soru olmuştur. Acaba kitabı altını çizerek mi okusam yoksa çizmeden mi okusam ? Bu soruya cevap vermeden önce yazıların altını çizme fikrinin olumlu ve olumsuz yanlarını hep beraber inceleyelim.



Kitaplarını altını çizerek okumaya başlayalı henüz 6 ay olmuş biri olarak söylemek isterim ki gerçekten ama gerçekten çok şey kaybetmişim diye düşünüyorum kendi kendime. Sanki okurken altını çizdiğim her bir cümle tıpkı şekerin çayda çözünmesi gibi bedenimden ruhuma akarak çözünüyor, her bir hücrem her bir zerresiyle birlikte kitaptaki her bir cümleyi, her bir harfi özümsüyordu. Peki kitapları altını çizerek okuma fikrini nasıl kabullendim ? Kitaplığımda duran kitaplarıma baktığımda hepsi tertemiz, sanki hiç okunmamış halde duruyordu. Ve şu soruyu sordum kendime: Ben mi bu kitaplara sahibim yoksa bu kitaplar mı bana sahip ? Ve böylece kararımı vermiş oldum.

Kitapları Altını Çizerek Okumanın Faydaları

  • Kitap içerisinde sonradan bir şey aradığınızda kolaylık olur.
  • Benim gibi blog yazarıysanız kitap hakkında ki görüşlerinizi anlatırken altı çizili cümlelerden faydalanırsınız.
  • Altını çizerek okuduğunuz cümleler akılda daha kalıcı olur. 
  • Aradan bir kaç yıl geçtiğinde altını çizdiğiniz bir cümleyi okuduğunuzda vay be demenize yardımcı olur.


# Kitapları Altını Çizerek Okumanın Zararları 

  • Fosforlu kaleminiz ve ya kurşun kaleminiz çabuk tükenir.
  • Altını çizerek okumak alışkanlık haline gelmişse bir arkadaşınızdan ve ya kütüphaneden kitap alıp okuyamazsınız.
  • Altını çizdiğiniz kitaba zarar verdiğinizi düşünürsünüz.
  • Kitabınızla birlikte yanınızda sürekli kalem taşımak zorunda kalırsınız.

Sonuç:

İster kitabınızı altını çizerek okuyun isterseniz altını çizmeden okuyun önemli olan okumaktır. Siz nasıl mutlu oluyorsanız, okumak sizi nasıl mutlu ediyorsa öyle okuyun. Sahi siz kitabınızı nasıl okuyorsunuz ? Sevdiğiniz cümlelerin altını çizerek mi yoksa çizmeyerek mi ? Eğer benim gibi kitabını altını çizerek okuyanlar varsa en son çizdiği cümleyi benimle paylaşırlarsa sevinirim. Saygı ve sevgilerimle. Vesselam.



72 yorum:

  1. En önemli zararlardan birisi ise okuma hızımızı yavaşlatıyor bu yüzden asla kitap okuduğumuzda altını çizmemeliyiz. Sadece önemli olduğunu düşündüğümüz cümlelerin altını çizmeliyiz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim burada ki çizmekten kastım zaten sadece önemli görülen sözlerin, cümlelerin altını çizmekti. Yoksa kitabın tamamının altını çizmek bana göre de mantıksız :)

      Sil
  2. Güzeeeel. ben sürekli altını kırmızı kuru kalemle çizerek okuyanlardanım. Faydalarında sıraladığınız şeylere katılmakla birlikte zararları hiç düşünmedim, aklıma gelmedi her halde. Çizip, notlar almadığım kitap benim değildir ve okumamışımdır. Çizdiğim kitaplarımdada paylaşımda çok ketumum ve kimselerle paylaşamam; ya çizerlerse diye, yolumu şaşırmama neden olur farklı çizikler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende sizin gibi kırmızı kalem kullanıyorum :) Haklısınız kitapları çizmedikten sonra bence de bir anlamı yok :) Ben bütün kitaplarımı paylaşmak konusunda ketumum. Eğer çok ısrar ederse yeni bir tane alır hediye ederim :)
      Bu güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim :)

      Sil
  3. Ben bu sistemi derslerde uyguluyodum. Öğretmenin soru soruş tarzına göre önemli yerleri işaretliyordumm ve sınav zamanı yarim saat göz atmam yetiyordu :) hatta hic atmadan bile 80-90 aldığım çoktur. Denenmiş harika bir yol. Bence herkes yapmali :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısınız bende sizin gibi derslerde çok uyguluyordum bunu :) Maşallah sizde pek çalışkanmışsınız öyle 80-90 falan :))
      Bu faydalı bilgi verici yorumunuz için müteşekkirim :)

      Sil
  4. Okuma hızını yavaşlatsa da altını çizerek okumayı seviyorum. Özellikle bilgi verici kitaplar ise..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında okuma hızını çok yavaşlatmıyor sonuçta sadece önemli görülen yerlerin altı çiziliyor. Bilgi verici kitaplarda unutulmaması gereken yerleri renkli kalemlerle çizmek hatırlama konusunda yardımcı olabiliyor. Yorumunuz için çok teşekkür ederim..

      Sil
  5. Ben de okurken çizen, bu yüzden kitap ödünç alamayanlardanım.
    Biraz uzuncana olacak sanırım ama en son ''Ah şu insan yüzleri! Her şeyimizi bağladığımız,durmadan yanıldığımız,istediğimiz kadar bol hasletle,adilikler, iyilikler, kötülükler,delilikler, akıllılıklar, sevdalar yüklediğimiz insan yüzleri! Yanılsak da zararı yok! Bu yüze olmazsa ötekisine yükleriz saydıklarımızı. Yanılmamız muayyen bir insan içindir, insanlar için değil. O halde yanılmıyor sayılırız.'' diyerekten uzunca bir yeri çizmişim.
    Şahsen ben de altını çizmeyince kendimi eksik ve okumamış gibi hissediyorum.
    Allah'a emanet olun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende sizin gibiyim ya kendim alıp okuyorum ya da param oluncaya kadar bekliyorum.
      Estağfurullah ne uzunu. Gerçekten zaman ayırıp altını çizdiğiniz son cümleyi paylaştığınız için çok teşekkür ederim. Beni pek mutlu ettiniz. Ve çok güzel bir cümle paylaştınız. Haklısınız. Çizmeden okuduğumda bende bir noksanlık hissediyorum hep.
      Tekrar teşekkürler. Sizde Allah'a emanet olun.

      Sil
  6. Çizerim. Yanımda yöremde eğer kağıt bulamazsam, arka boş sayfalara notlar da alırım. Hiç de üzülmem, kafama göre yazılara halel getirmeden, ön ve arka kapak içlerine bile, üstte belirttiğim nedenden yazılar yazarım.
    Son okuduğum kitap Yeraltından Notlar, altını çizdiğim cümle ise "Saygıdeğer karıncalar gözlerini yuvada açar, besbelli orada kaparlar; bu müspet ve sebatkâr davranışlarıyla da büyük bir onuru hak ederler." Sevgiler oğlum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çizip not almak artık benimde en sevdiğim şeylerden birisi. Gerçekten güzel bir cümle paylaştınız. Vakit ayırıp bu güzel düşüncelerini paylaştığın için çok teşekkür ederim Ece ablam. Sevgiler bizden :)

      Sil
  7. Ben kitap okurken altını çizmem, bunun yerine altını çizeceğim yerin notunu alırım. Kitap okurken çizmiyorum çünkü, benden sonrada okuyan olur diye benden sonraki insanlara daha temiz bir kitap bırakmak için çizmiyorum.

    Tabi sizinde dediğiniz gibi herkes nasıl mutlu oluyorsa öyle yapmalı ama ben altını çizmemekten yanayım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende uzun süre not defterime notlar alırdım. Gerçi halada not alıyorum, fakat artık değerli gördüğüm yerlerin altını çiziyorum. Daha sonraları çizdiğim bu yerleri okumak hoşuma gidiyor. Haklısınız. Diğer insanlara bırakmak için kitapları çizmemek gerekiyor. Benden kitap isteyenlere alabildiğim zaman istediği kitabı hediye ediyorum bende. Vaktinizi ayırıp, düşüncelerinizi paylaştığınız için çok teşekkür ederim.

      Sil
  8. Önemli gördüğüm yerlerin altını çiziyorum fakat geçip de tümden tüme kitabın altını çizmiyorum. Çünkü bu okuma hızını yavaşlatıyormuş. Son dediğinize de sonuna kadar katılıyorum önemli olan okumak...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende sizin gibi sadece önemli gördüğüm yerlerin altını çiziyorum. Kitabın tümünün altını çizmek bana da pek mantıklı gelmiyor ama yapanlar varsa saygı duyarım tabi ki de. Teşekkür ederim düşüncelerinizi paylaştığınız için.

      Sil
  9. Ben de sürekli post-it kullanır sonra da alıntılar defterime yazardım. Ama artık almaktan bıktım altını çizmeye başladım yeni yeni :) Böyle daha iyi olduğunu hissediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Post-it ler de kullanışlı oluyor fakat sayfalarda önemli olan her yere yapıştırdığımızda epey bir karışıklık oluyor. Bende sizin gibi hissediyorum :)
      Değerli yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil
  10. Ben bir gazete okurken bile mutlaka yanımda kalemler ve not tutmak için ajanda olur. Bir kitap ajandasız ve kalemsiz okunmaz. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız bende sizin gibi düşünüyorum. Kalemle beğendiğim cümlelerin altını çizmenin yanı sıra Ajandama not almak benimde hoşuma gidiyor :)
      Değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim :)

      Sil
  11. Ben de senin gibiyim. Altını çizerim, fosforlu kalemlerle işaretlerim yetmez post-it kullanırım. Kitap rengarenk bir şey olur benden sonra. Ve işin ilginç yanı ben de böyle çizilmiş, notlar alınmış kitapları okumayı daha çok seviyorum. Sanki kitabın daha bir ruhu varmış gibi geliyor. Öyle birşey işte :p

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maşallah kullanılabilecek her şeyi kullanıyorsun :))
      Kitapların rengarenk olması kadar güzel bir şey var mı :)
      Haklısınız. Kitabın bir kimliği bir ruhu oluyor, ya da bize öyle geliyor :)
      Çok teşekkür ederim bu güzel yorumun için :))

      Sil
  12. Ben çizmeden okuyanlardanım,altını çizmenin bir faydası olduğunu düşünmüyordum,hatta kitabı karalamak gibi geliyordu bana.Ama ders konularında oldukça faydalı olabiliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bi açıdan haklısınız elbette. Sonuç olarak bunun doğru bir cevabı yok. Nasıl mutlu olunuyorsa öyle okunmalı. Ama mutlaka okunmalı. Teşekkür ederim değerli yorumunuz için.

      Sil
  13. Elimden hiç çıkarmayacağımı bildiğim kitaplarımda çizilmiş bölümler çoktur ama kurşun kalemle ^.^ Ama takas yaptığım kitaplarım için çizmek ya da köşe kenar katlama gibi bir durum söz konusu olamıyor maalesef. Kitapları ne kadar temiz kullansak da zamanla sararma olacağından yıpranma her şekilde karşımıza çıkar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizde benim gibi beğendiğiniz yerlerin altını çizenlerden siniz desenize :))
      Haklısınız takas yapılacak kitaplara gözümüz gibi bakmalıyız, hatta gözümüzün önünden ayırmamalıyız :))
      Zaman ayırıp yorumunu esirgemediğin için çok teşekkür ederim :))

      Sil
  14. Ben kütüphaneden aldıklarımın da altını çiziyorum. Çünkü benden öncekiler çizmiş oluyor ve önceden çizilmiş yerleri okumak da hoşuma gidiyor. Herkes çiziyor diye düşünüyordum.Yaptığım yanlışmış. :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim fikrimce yanlış. Bunu size söyleyen kişi olduğum için özür dilerim. Sizi üzmek istemezdim. Siz Lütfen çizmeyiniz ki kitabı sonra okuyacaklara temiz bir kitap bırakmış olalım. Kusurumu bağışlayınız lütfen. Vakit ayırıp yorumunuzu esirgemediğiniz için çok teşekkür ederim...

      Sil
    2. Ne kusuru. Ben yazınızı okuduktan sonra yanlışımı fark ettim ki bu benim için iyi bir şey. Bundan sonra kütüphane kitaplarını çizmek yok. ✋ :)

      Sil
    3. Böyle düşündüğünüz için çok sevindim :)
      Evet bence de çok iyi bir değişim oldu senin için :)
      Evet asla çizmek yok :)
      Tekrar çok teşekkür ederim vakit ayırıp yorumladığın için :) ✋

      Sil
  15. Ben genelde kitaba bir çizmiyorum ,not etmeyi severim başka deftere :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben artık hem çiziyorum hemde not alıyorum ajandama :)
      Altını çizdiğim satırları üzerinden biraz zaman geçtikten sonra okumayı seviyorum, hoşuma gidiyor :)
      Değerli yorumun için çok teşekkür ederim :)

      Sil
  16. Bir edebiyatçı olarak ben de kitapları karalamayı pek sevmiyorum; ama bazen öyle bir cümle ya da dizeyle karşılaşıyoruz ki çizmemek elde olmuyor. Sonrasında dönüp bakarak o cümleyi kolayca seçip tekrar tekrar okumak için bazen ben de çiziyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Altını çizdiğiniz güzel bir cümleyi uzun bir zaman sonra kitabı açıp altı çizili cümleyi sonradan okumanın hazzı paha biçilemez :) Sizde en güzelini yapıyorsunuz :)
      Değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim...

      Sil
  17. Eskiden altını çizmeye kıyamıyordum kitapların.Şimdi ise çok beğendiğim önemli alıntıları mutlaka çiziyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende sizin gibi uzun bir süre kıyamadığımdan çizmiyordum :) Artık bende önemli yerleri mutlaka çiziyorum :)
      Vakit ayırıp düşüncelerinizi paylaştığınız için çok teşekkür ederim :)

      Sil
  18. hep çizerim kendi kitabım olduğu sürece hatta not alırım bu şekilde bir kitaptan keçtiğimi anımsarım son altını çizdiğim şuydu;hani bir bağırsam,sesimden uçan kuşlar yere düşecek sanıyorum...aziz nesin.. iyi günler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız. Bende okuduğum kitabın değerli gördüğüm yerlerini çizip, kenarlarına notlar alarak onunla bütünleştiğimi düşünüyorum. Bu güzel yorum için ve paylaştığınız bu güzel cümle için çok teşekkür ederim. Size de mutlu günler dilerim.

      Sil
  19. Aslında çizmeyi içten içe çok istediğim ama bir türlü kitaplarıma kıyamadığım için hep ertelediğim bir durum bu. Erteleme halim hala devam ediyor:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende sizin gibiydim uzun süre :) Sonra kıymaya karar verdim hemde çok memnunum bu durumdan :) Bence ertelemeyin daha fazla. Hayat kısa. Bence bir değişim yapmalısınız. Ne dersiniz ?
      Vakit ayırıp düşüncenizi paylaştığınız için çok teşekkür ederim...

      Sil
  20. Ben beğendiğim cümlelerin bulunduğu sayfanın cep telefonumla foğrafını çekip sonra da ocr programla dijital ortama çoğu kez de bloğuma atıyorum... Şahsi kitaplarını çizenleri anlıyorum ancak kütüphaneden aldığı kitapları çizenler var ve ben böyle başkaları tarafından altı çizili cümleler olan kitabı tercihen okumuyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blogunuza atmanızda çok güzel böylece istediğiniz zaman hemen bulabiliyorsunuz onları değil mi ? Çok haklısınız. Kütüphaneden alınan emanet kitaplara zarar vermek çok kötü bir alışkanlık. Emanet kitaplara zarar vermemek gerekir. Zaman ayırıp düşüncelerinizi paylaştığınız için çok teşekkür ederim.

      Sil
  21. Güzel bir yazıydı.
    Bende kitabın altını çizenlerdenim. Bilinçaltının Gücü adlı kitaptan "İçinizde çok büyük bir güç vardır. Bu güce tam olarak inandığınızda mutluluk gelecektir. Sonra hayallerinizi gerçekleştirebilirsiniz".
    Hatta sayfayı da kaybetmemek için hafifçe kenarından katlarim.
    İyi günler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize çok sevindim. Bende faydalı gördüğüm cümlelerin altını çizerim daha sonra tekrar okumak için. Ve bu güzel alıntıyı paylaştığınız için çok teşekkür ederim.

      Sil
  22. Altını çizmeyi ben sevmiyorum. Kitaba zarar veriyormuşum hissi uyanıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende uzun yıllar boyunca kitaplarımı altını çizmeden okudum. Sonra dönüp baktım kitaplarıma hepsi pırıl pırıl sanki hiç okunmamış gibi. Sonra o kitaplara baktığımda aramda hiç bir bağ kuramadım. Daha önce beğendiğim bazı kısımların altını çizmiş olduğum kitaba baktığımda ise o satırları tekrar okumak beni o zamana geri döndürdü ve o kitapla aramızda bir bağın olduğunu fark ettim. Kısacası artık kitaplarımı beğendiğim kısımların altını çizerek okuyorum...

      Sil
  23. Kitaplara kıyamayanlardanım ben . Belki kitap benim sahibim olmuş olabilir ama tertemiz olsun isterim . Altını çizmek yerine twitter da hemen o beğendiğim cümleyi paylaşıyorum . Lazım olduğunda oradan bakıyorum . 😂 Kitaba da bir şey olmuyor . Sevdiğim cümleler de bir yerde toplanmış oluyor . Mutlu günler dilerim .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende çok uzun süre kitaplarımı altını çizmeden okudum. Dönüp kitaplarıma baktığımda tek bir çizik bile yok. Benden hiç biz iz bile yok. Sonra düşündüm kitabın sayfaları değil, anlattıkları değerli benim için. O yüzden artık kitaplarımı sevdiğim cümlelerin altını çizerek okuyorum. Şimdi daha mutluyum. Sizin yaptığınızda pek güzel elbette. Nasıl mutlu oluyorsak öyle yapmalıyız :)
      Bu değerli yorumunuz için müteşekkirim. Saygılarımla...

      Sil
  24. Ben kolay kolay çizmiyorum çok sevdiğim cümleler olursa tweet atıyorum sanırım :) Bir de çizmek için duraklamayı sevmiyorum. Çizmediğim çizemediğim okuma kitaplarımın acısını ders kitaplarımdan bol bol çıkarıyorum ama :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seninki de güzel bir yöntemmiş (: Denemek lazım diyeceğim ama maalesef twitter kullanmıyorum (: Şimdilik kitapların altını çizmekle yetiniyorum diyebilirim.Aslında kitap okurken cümlelerin altını çizmek için çok fazla duraklamıyorsun. Kitap okurken yanında fosforlu kalem ( sarı tercihimdir ) bulundurman yeterli bence (: Bence de ders kitaplarını bol bol çizerek çalışmakta fayda var. Gerçi sorular hep çizmediğimiz yerlerden çıkıyor maalesef (: Vakit ayırıp düşüncelerini paylaştığın için çok teşekkür ederim...

      Sil
  25. Bence altını çizmek kitaba zarar verir ve sonraki okuru için "parazit" oluşturur. Ben onun yerine altı çizilecek cümle, ifade ve paragrafları bir yere not ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Söylediklerinize elbette katılıyorum. Ama bence kitapların altını çizmek kitaba değil, kağıda zarar verir demek daha mantıklı bence. Aksine kitap okurken beğenilen cümlelerin altını çizmek bence kitabı yaşatmak demektir. Düşüncelerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim. Sevgilerimle...

      Sil
  26. Çok kararsizim bu konuda yazınız güzel ama sanırım kıyamayacağım kitaplarıma:)
    Kitaplar için bir defter tutmaya başladım. Kitap günlüğü gibi birşey. Bir hocam önermişti. Ileride okuyunca çok hoş oluyor diye. Henüz başladım ama şimdi bile çok hoş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kıyınız efendim kıyınız (:
      Kıyınız ki size ait bir şey tesir etsin kitaba ve kitapla birlikte bir anı yaşasın. Raflarınızda üzerinde tek bir çizik dahi olmayan sanki hiç okunmamış gibi duran kitaplarınız mı olsun istersiniz yoksa kitaba baktığınızda üzerinde altı çizili sayfaların olduğu ve bu çizili satırlar yıllar sonra okurken bile o anı yaşayabileceğiniz ve ya bu satırları o an hangi ruh haliyle çizmiştim acaba diye düşüneceğiniz kitaplarınız mı olsun istersiniz ? Kitabına bir iz bırak; hayatına da öyle. Sana dair bir şeyler olsun işte.
      Defter fikride güzel. Ama bence deftere yazmakla birlikte kitabın üzerinede yazın-çizin. Yazın ki kitapla birlikte size dair bir anıda yaşasın, var olsun orada öylece. Elbette karar sizin (:
      Saygılarımla...

      Sil
  27. Tüm yorumlara cevap verdiğinizi görünce şaşkınlığımı pek gizleyemedim.Çünkü bu durum pek alışık olduğumuz bir şey değil,esen kalınız :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazımı okuyup yorumlarını esirgemeyen gönüldaşlarıma ne kadar teşekkür etsem azdır. Birisi yazılarımı okuyup yorumladığında o kadar çok mutlu oluyorum ki. Yazdığım yorumlar bu mutluluğun bir göstergesi niteliğinde benim için.
      Sizi şaşırttığım için mutluyum. Ayrıca alışılagelen şeyleri herkes yapar. Biraz olağanın dışına çıkmak lazım. Sizcede öyle değil mi (:
      Vesselam...

      Sil
  28. Gerçekten benim de en çok takıldığım bir konu. Gazetede yerini aldı!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her iki tarafada saygı duyuyorum. Önemli olan okumak. Yazıların altını çizmek ya da çizmemek tercih meselesi. Teşekkürler.

      Sil
  29. Kitaplarına bebek gibi bakan birisi olarak çizme taraftarı olmamıştım en başta. Lakin son okuduğum kitap ile beraber fikrim değişti ve çok sevdiğim alıntıları çizmeye başladım. Son çizdiğim alıntıyı da bırakayım şuraya: "Yalnızlık.. Seni bir gün biz seçeceğiz. O zaman güzel olacaksın." Şükrü Erbaş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende senin gibiydim. Tek bir çizik, yırtık bulamazdınız kitaplarımla. Sonra düşündüm ki okuduğuma dair bir iz, bir hatıra kalmalı kitapta. Daha sonra kitabı elime aldığımda o anı o iz beni tekrar geçmişe götürmeli diye düşündüm. Artık çizerek okuyorum bende. Gayette mutluyum (:
      Altını çizdiğin cümle o kadar güzelmiş ki... Beni aldı götürdü uzaklara. Bunun için ayrıca teşekkür ederim (:
      Saygılarımla. Vesselam...

      Sil
  30. Alıntı defterini aslında ben de düşündüm. Ama kendi yazısını çok zor okuyan birisi olarak hiç yazmak istemedim (: Ama alıntı defteri çok güzel bir şey olur yapabilenler için. Paylaştığın alıntıda gerçekten çok güzelmiş. O kitabı duydum ama okuma fırsatı bulamadım bir türlü. Bu değerli yorumun ve paylaştığın güzel alıntı için çok teşekkür ederim (:
    Saygılarımla. Vesselam...

    YanıtlaSil
  31. Ders kitapları hariç çizmek ben de. Ders kitaplarını çizmemin nedeni de tekrar yaparken o kısımlara bakıp geçmek, vakit kaybetmemek. Bir roman sayfasında bir yerin altını çizsem beynim otomatik olarak oraya odaklanıp diğer kısımları görmezden gelip üstünkörü okumama sebep olacaktır diye düşünüyorum. Belki bir gün denerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben çokça önemli gördüğüm yerlerin altını çizmeyi seviyorum. Yıllar sonra kitaplığımda o kitabı elime aldığımda altı çizili cümleleri okuduğumda o an geçmişe gidebileceğim bir kapı açmış oluyorum kendime.Okuduğum o cümlenin dışında geçmişten bir parça buluyorum kendimde. Denemeni tavsiye ederim.

      Sil
  32. Çok güzel bir yazı olmuş. Ben kitapları altını çizerek okumayı sevmiyorum. Yanımda mutlaka bir defterim olur, deftere yazarım. Herkesin yöntemi, bakış açısı farklı tabi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize sevindim. Çok teşekkür ederim. Başta bende senin gibiydim. Daha sonra kitapta bir anı bırakmak istedim ve beğendiğim cümlelerin altını çizmeye başladım. Üzerinden vakit geçip o kitabı tekrar elime aldığımda sanki o ana geri dönüyorum gibi geliyor bana. Sen en güzelini yapıyorsun aslında. Bende düşündüm lakin yapamadım bir türlü. Deftere yazmakta bir nevi o kitaba ait anı biriktirmek. Tekrar yorumun için teşekkür ederim (:

      Sil
  33. Ben okuduklarımın altını çizmeyi çok severim. Rengarenk kalemlerim olur yanımda :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Bende kitap okurken sevdiğim cümlelerin altını çizenlerdenim. Genelde sarı rengi kullanıyorum (: Teşekkürler yorum için.

      Sil
  34. Kitap okurken bunu yapmıyorum çünkü kitapların ilk günkü gibi tertemiz ve düzenli kalmasını istiyorum Öyle ki sayfaları çevirirken bile dikkatli davranırım. Ben sadece ders çalışma notlarımın altını çizerim garip bir takıntı. :))) Selamlar sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Garip değil aslında (: Bende uzun zaman senin gibi kitaplarımı altını çizmeden okudum. Yıllar sonra elime aldığımda kitaplarım hep ilk günkü kadar tertemiz ve çiziksizdi. Tıpkı satılmak üzere kitapçıda raflarda bekleyen kitaplar gibi. Daha sonra düşündüm ve okuduğum kitaplara bana ait bir anı bırakmak istedim okuduğuma dair. Ve yıllar sonra o kitabı elime aldığımda altını çizdiğim bazı cümleler beni o ana götürdü. Bazı cümleleri ise yahu bunun altını neden çizmişim acaba diye düşündüm. Daha sonra bu durum çok hoşuma gitti. İster sevdiğimiz cümlelerin altını çizelim istersek çizmeyelim önemli olan okumak. Yeter ki okumaktan vazgeçmeyelim. Selamlar benden. Vesselam...

      Sil
  35. Kitabın neslime de faydası olsun diye üzerini çizmiyorum. Ama renkli etiketler kullanıyorum. Daha hoş duruyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Renkli etiket kullanmakta güzel (: Bende önceleri senin gibi düşünüyordum fakat artık farklı düşünüyorum. Okuduğum kitaplarda altını çizdiğim satıları daha sonra okuduğumda beni mutlu ediyor, sanki zamanda yolculuk yapıp beni o ana tekrar götürüyor. O yüzden artık önemli gördüğüm, beğendiğim cümlelerin altını çizerek okuyorum. Kitaba hatıralarımı ekliyorum. Belki benden sonra o kitabı okuyan kişi acaba bu cümleyi neden çizmiş diye düşünür belki (:

      Sil

Önemli Notlar

1-)Hiçbir hesabınız yoksa bile rumuz belirterek anonim olarak yorum yapabilirsiniz.
2-)Yorumunuza gelecek cevabı takip etmek için "beni bilgilendir" kutucuğunu işaretleyebilirsiniz.
3-)Yorumlarınız benim için çok değerlidir.Lütfen olumlu-olumsuz düşüncelerinizi paylaşmaktan çekinmeyin.

Hayat paylaşınca güzel :)

Copyright © 2011-2021 I © Sitede yer alan tüm içerikler Meczup Yazar'a aittir. Hiçbir şekilde KULLANILAMAZ. MECZUP YAZAR