4.08.2017

Kıyafetime Karışma!

Pek yakın bir zamanda ve pekte yakında, yanımızda hatta yanı başımız da hatta gözlerimiz önünde yüzlerce kadın toplanıyor ve Kıyafetime Karışma eylemi yapıyor. Merek edenlere söyleyeyim bu eylem Kadıköy'de yapılıyor. Ancak yüreğimizde yapılıyor, vicdanımızda yapılıyor keşke yapılmasına gerek olmasa demeliyim; ama maalesef ülkemde ki vicdansızlar yüzünden yapılıyor, ülkemde ki yüreksizler yüzünden yapılıyor ve kimi zaman iğrendiğim kısacası hemcinslerim yüzünden yapılıyor.


Elimde Virginia Woolf 'un üçüncü kez okuduğum ve belkide bir o kadar daha okuyacağım Kendine Ait Bir Oda adlı kitabıyla dolaşıyorum İstanbul sokaklarında. Henüz daha yeni inmiş olduğum vapura bakıyorum kalabalıklar arasında kaybolmaya çalışırken. Ve henüz okumuş olduğum bir söz geliyor aklıma sevgili Virginia Woolf tan: "Düşündüğü şey bir erkek olduğu sürece, bir kadının düşünmesine kimse karşı çıkmaz." Bu cümlede ki derin manayı düşünüyor zihnim. 1929 yılında yazılmış bu kitap İngiltere'de. Öyle görünüyor ki kadınların çektiği zorluklar sadece 2017 yılının değil, belkide yüzyılların sorunu. Hemde tüm dünyanın. Ardından yürüdüğüm Kadıköy sokaklarında Kadınlar görüyorum; özgürlükleri için toplanmış kadınlar, haykırışlarla geçiyorlar yanımdan. Sessizce izliyorum, zihnimde dolaşan onca soruyu ve Virginia Woolf 'u düşünerek. Ve malesef anlıyorum ki Kadınlarımızın bu mücadelesi daha uzun yıllar devam edecek.
Umarım yanılıyorumdur.Umarım.

Daha fazla ne söylenebilir ? Ne kadar çok anlatırsam anlatayım ne kadar zihni değiştirebilirim ? Bu konuda Söylenecek söz o kadar çok ki ben anlatamayacak kadar acizim. Her ne kadar buna inanmasam da umarım gelecek günler dünyayı kadınlarımız için daha yaşanılası bir yer yapar. Daha yaşanılası ve her konuda bütünüyle özgür. Ve sözlerime anlattıklarıyla beni darmadağın eden Virginia Woolf ' tan son bir sözle veda ediyorum; aklınızda bir kaç soru işareti bırakmak ümidiyle.

" Kadınlar kadınlara kötü davranırlar. Kadınlar kadınlardan hoşlanmazlar.
Kadınlar -bu kelimeden sizde bıkmadınız mı ? - emin olun ben bıktım. "


58 yorum:

  1. Ulan biri gelir Türbana takar.. Diğeri gelir mini eteğine.. Bunlae varya bunlar man kafa abi. Lan biraksaniza onlarda insan istediklerini yapsinlar. Hem onlar kadın yani ana olacak ana. Seni yetiştirende ana.

    Bunlarin köküne kibrit çıkmalı. Tovbe tovbe neyse kufur etmicem..

    KARISMAYIN KADINLARA!

    Güzel paylaşım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kardeşim öyle güzel dedin ki ağzına yüreğine sağlık. Zaten her kadına anne adayı olarak baksalar, geleceğin annesi olarak görseler dicem ama onlarda o akıl nerdeee.
      Küfür etme kardeşim boşver onlar için değmez.
      Kardeşim bu değerli, içten ve çok samimi yorumun için çok teşekkür ederim.

      Sil
  2. Senin zihinsel neslini bir anda topluca klonlasak da yayıversek Dünya`ya, ne güzel olurdu ^.^ (ama çok istersen fiziksel de klonlarız, hiç kırmayız seni hahahaaa!)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahhaha :) Bu zamana kadar aldığım en güzel yorum desem yalan olmaz sanırım :)
      çokkkkkk teşekkür ederim :)

      Sil
    2. Yok artık o kadar da değildir (utandım mı ne!) ^.^ Rica Ederim.

      Sil
    3. Ya tamda o kadar aslında :))
      Utandırdıysam ben utandım şimdi :)
      Tekrar teşekkürler.

      Sil
  3. Kadın olmak bir lütuftur aslında. Hayatında ne kadar zorluklar yaşasa da hiç bir kadın kadınlığından pişmanlık duymaz. Türk kadınları bir çok hakkına Atatürk sayesinde mücadelesiz kavuştuğu için kıymetini bilemedi. Oysa, dünya kadınları haklarını canları pahasına mücadele ederek kazandılar. Virginia Woolf'da o yılların yazarı. Bugün Türk kadınları da bilinçlendiler ve hakları için gereken neyse yapacaklar. Yapsınlar da ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kadın olmakta erkek olmakta bir lütuftur. Hiç kimse cinsiyetinden pişmanlık duymamalı. Daha fazla bilinçlenmeliler, hakları için her şeyi yapmalılar, yapacaklardır da... Vaktinizi ayırıp düşüncelerinizi paylaştığınız için çok teşekkür ederim...

      Sil
  4. Akıllı adamın yapmayacağı şeyler oluyor. Biri gelir türbana takılır biri mini eteğe..Yeminle şu uğraştığımız şeylere bak. Arkadaşım kim ne giyerse giysin sanane..Bu konuda yapılacak eylemlere sonuna kadar destek veriyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın kardeşim. İsteyen istediğini giysin kime ne. Aynen yıl olmuş 2017 biz hala nelerle uğraşıyoruz. Umarım bir gün düzelir her şey...
      Teşekkürler değerli yorumun için...

      Sil
  5. En büyük kötülüğü hemcinslerimiz ediyır ne yazık ki:( En acıtanıda bu:( Kadınlar tek yürek olmayı başardığında dünya düzeni tersine dönecek.... Çok sevdiğim bir kitap 'kendine ait bir oda'... Okumalı herkes... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inşallah bir gün tek yürek olmayı başarırlar ve dünya hiç olmadığı kadar güzel olur. Benimde çok sevdiğim ve çok etkilendiğim bir kitap kendine ait bir oda. Haklısınız herkes okumalı. Vakit ayırıp bu değerli yorumunuzu esirgemediğiniz için çok teşekkür ederim. Saygı ve sevgilerimle...

      Sil
  6. Kıyafet kişiseldir. Nasıl ki kişiliğe laf atmak hoş görülmüyorsa kılık, kıyafet de kişiseldir. Kişileri dış görünüşleriyle değerlendirmek ise köhne zihniyetlerin eseridir. Yıllardır bu konularda savaş vermemiz ise derinden üzüyor, konuya hassasiyet gösterenleri...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle kör bir zihniyet ki hemde...
      Çok haklısınız. Öyle bir üzüyor ki hemde.
      Vakit ayırıp görüşlerini paylaştığın için çok teşekkür ederim...

      Sil
  7. Yeter artık demekten bıktık usandık ama maalesef hala değişen bir şey yok. Amin inşallah. Bu değerli yorumunuz için çok çok teşekkür ederim. Saygılarımla...

    YanıtlaSil
  8. kadıköööy bir tanecik zaten yaaaaa :)

    YanıtlaSil
  9. Okuma listem o kadar yavaş ilerliyor ki. Daha ulysees var Virginia Woolf var süt ve bal vaar var da var. Ama helal olsun sana.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yani düşünebilmene. Eksik yazmışım kafa malum iki karış havada. İnsanların beyinlerini kullanmadığı bir yüzyılda yaşadığımız için gurur duyuyorum düşünebilenleri gördükçe.

      'insanlık ölmemiş uleynn'

      Sil
    2. Yavaş ilerlemesi hiç ilerlememesinden iyidir :)
      Düşünüyorum öyleyse varım değil varım öyleyse düşünmeliyim diyenlerdenim bende.
      Evet ölmedi. Bu samimi, içten yorumun için çok çok teşekkür ederim :)

      Sil
  10. Hıhh işte beklediğimiz bu. Biz size karisiyozmu mini pantolon giyiyonuz. Ayaklar corapsiz geziyonuz. O zaman kimsede bize karismasin. Hos kadinlar kadinlara daha cok karisip laf söylüyor dedigin gibi. Allah akil versin dicem de gec kalmisim bile

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın. Kimsenin kimseye karışmadığı dünya ne güzel olur :)
      Aynen hadi erkekler neyse de kadınların kadınlara karışması pek bir tuhaf bence de.

      Sil
  11. Bir kadın olarak erkekler bu tarz yayınlar yaptığında mutlu oluyorum. Kıyaferime karışma diye bir eylem yapılması ve onu konuşmamız bile komik geliyor bana. Tabii ki karışma karışamazsın ki sen kimsin en nihayetinde? Bu hassas yayın için teşekkürler. Ayrıca Woolf'u da bu yayında görmek nasıl güzel oldu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız 2017 yılında kıyafetime karışma gibi bir eyleme ihtiyaç olması gerçekten çok manidar. Vakit ayırıp bu değerli yorum için ben teşekkür ederim :) Ahh evet Woolf öyle bir yazar ki onu okumak muazzam bir şey...

      Sil
  12. Keske bütün erkekler sizin gibi düsünebilse. Biz annelere de büyük sorumluluk düsüyor erkek çocuk yetistirirken.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım bir gün bu yanlış düşüncelere sahip beyinleri değiştirebiliriz...
      Haklısınız en büyük sorumluluklardan birisi de kadınlarımıza yani annelerimize düşüyor. Umarım her bir annemiz yetiştirdiği her bir erkek çocuğunu bilinçli bir şekilde yetiştirebiliyordur. Vakit ayırıp düşüncelerinizi paylaştığınız için çok teşekkür ederim.

      Sil
  13. Ne güzel yazmışsın. Kadın olmak zor oğlum. Bir de Wollf'un tespiti doğru bir yere kadar. Kadın, kadından çok hazzetmez. Açıklaması uzun, çetrefilli konular bunlar. Ama son zamanlarda kıyafet konusunda çok karışır oldular, karışmakla kalmayıp, darp da neyin nesi? Haklarımıza sahip çıkan o hanımları takdir ediyorum. Sevgilerimle oğlum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim bu güzel düşüncelerin için Ece ablam.
      Haklısın ablacığım hemde öyle zor ki. Bende yürekten tebrik ediyorum ve tüm kalbimle destekliyorum. Sevgiler bizden ablacığım...

      Sil
  14. "Kadın olmak böyle bir şey"...
    Bu çağda hala bu konuların gündemde olması ve aslında oldukça sıradan olan giyinmeye dair sorunları tartışmak bile yorucu. Zaman kaybı.
    Bilim ya da teknoloji, belki bize fazla olacak fakat uzayda yeni bir yer keşfetmeye çalışmak gibi sorunları olmayınca bir ülkenin, bunları tartışmak gayet normal.
    Farklı görüşlerde olan kadınların artık yeter çığlıkları ise bence bu kez son noktayı işaret ediyor. Bu biraz daha ilerleme katedildiğini gösteriyor. Umutlu bir eylem.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet yıl 2017 diğer ülkeler bilimle, uzayla ve sanatla meşgulken biz hala neler konuşuyoruz. Ve hala kadınlarımız Kıyafetime Karışma tarzında aktivitelerle seslerini duyurmaya çalışıyorlar. Umarım en kısa sürede kadınlarımız hak ettiği değeri görürler. Vaktinizi ayırıp bu değerli düşüncelerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim...

      Sil
  15. Ne oldu da bu kadar ayrışma yüzeylere çıktı? Bilmiyorum. Kadına kar alttan alta şiddet destekleniyor. Ürkütücü..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız gerçekten de ürkütücü. Umarım bir şeyleri değiştirebiliriz...

      Sil
  16. İnsanlar nasıl davranıcığını bilemez oldu asıl dertlere çözüm aramak yerine kılığa kıyafete takar oldu.Sonumuz hayırlı olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de çok haklısın. Hele ki bu zamanda insanları kıyafetlerine göre yargılamak, eleştirmek gerçekten de çok vahim bir durum. Umarım gelecek günler daha güzel olur.

      Sil
  17. Ayrımcılığın olmadığı,herkesin istediği kıyafeti giyip istediği gibi yaşadığı saygı ve sevgi dolu bir dünyada yaşarız umarım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle güzel özetlediniz ki... Umarım öyle bir dünya vardır ve umarım bir gün orada yaşarız...

      Sil
  18. Nereden başlamalı? diye başladım ama uzun hikaye olduğunu herkes biliyor zaten ama özellikle bizdeki ortaya çıkanlar bir tür kusmadır, tarihlerin depolanmış nefreti alenen kusuluyor ulu orta. Bu nefret sanmayın yalnızca kadınlara, insanlığa olan nefret bu. Anasından tahrik olacak kadar pis bir yaratık olamaz bu dünyada. Gelecek karartılıyor gözler göre göre. Umarım önemli bir ders çıkar bu zamanlardan geleceğe dair. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle güzel anlattınız ki. Üzerine ekleyecek bir şey bulamadım. Gerçekten çok çok haklısınız. Bu nefret sadece asla kadınlara değil, bu nefretin çoğu insanlığa. Kaybetmiş olduğumuz o insanlığa maalesef.
      Umarım söylediğiniz gibi bir der çıkar ve gelecek daha da yaşanılası olur. Vakit ayırıp yorumladığınız için çok teşekkür ederim. Sevgilerimle...

      Sil
  19. Guzel bir paylasım olmuş

    YanıtlaSil
  20. kıyafetime karışma eylemi yapılalı aradan 7-8 ay geçmiş olmasına rağmen halen devam ediyo bu sıkıntı sanmıyorsam..her açıdan kadın olmak zor bi durum.. Virginia Woolf ne güzel sölemiş "Düşündüğü şey bir erkek olduğu sürece, bir kadının düşünmesine kimse karşı çıkmaz." diye..aslında bunun da ötesi vardır herhalde ama bence bu söz bile yeterli basit ve acınası durumumuz için..emeğinize sağlık..🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yıllar geçmesine rağmen değişmeyen tek şey dünyada kadınların gördüğü zulüm.
      Haklısın öyle güzel özetlemiş ki Virginia, üzerine söylenecek bir söz bırakmamış bizler için. Umarım gelecek kadınlar için daha özgür olur ve umarım bir daha kadınlarımız kıyafetime karışma diye bir yürüyüş yapma ihtiyacı duymaz hiç bir zaman. Yorumunuz için teşekkür ederim.Saygılarımla...

      Sil
  21. Bir erkeğin bu yazıyı yazması duygulandırdı beni.Umarım eşitlikçi bir dünyada yaşama şansını yakalarız hepimiz.Çok teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizi duygulandırmak asla istemezdim ama bunu iltifat olarak alıyorum. Bu değerli kelimelerin için çok teşekkür ederim. Umarım dediğiniz gibi olur bir gün. Saygılarımla...

      Sil
  22. Aman allahım kadın haklarını savunan bir erkek... bir yerlerde var olduğunuzu biliyordum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elbette kadın haklarını savunan erkeklerde var. Hiç olmaz olur mu. Hemde sayıları gittikçe artıyor (:

      Sil
  23. Yıllar sonra bir yorum olmuş olacak ama değişmiş bir durum söz konusu değil, eylem konusuna gelince başka gruplar tarafından çok sabote ediliyor. Eylemler hep asıl amaç ve gayesinin dışına çıkıyor veya çıkarılıyor. Bugün hala örneklerini görebiliyoruz. Erkek hakları diye bir kavrama ihtiyaç yoksa kadın hakları diye bir kavramı ortaya atmaya ihtiyaç olmamalı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kadınların çektiği sıkıntılar sadece bugünümüzün sorunu değil aslında yüzyılların sorunu. Zaman değişir, tarih değişir, şartlar değişir ama dünya kadınlarının çektiği acılar dönem dönem azalıyor gibi görünse de aslında hiç değişmez. Hep aynıdır. Haklısın. Erkek hakları diye bir tabir yok çünkü erkekler hep yüzyıllardır hak sahibi. Belkide kadın hakları diye bir tabir de olmamalı. Çünkü kadınlar her daim hak sahibi olmalı. Olamadıkları için ' Kadın Hakları ' diye bir kavrama ihtiyaç duyuluyor. Vesselam...

      Sil
    2. Aynen öyle beimde kastediğim buydu, bir çok yorumda gördüğüm için ek açıklama getirmemiştim. "..." koysaydım daha anlaşılır olurdu, yanlış anlaşılma olmamıştır umarım.

      Sil
    3. Estağfurullah ne yanlış anlaması. Ben anladım sizi. Hassasiyetiniz için çok teşekkür ederim. Sevgilerimle...

      Sil
  24. Merhaba, iz sürdüm takip ettim geldim. İyiki de gelmisim. Bu güzel blogu kesfettim. Pesindeyim bundan sonra :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buralara kadar gelmeniz beni mutlu etti. Müteşekkirim (:

      Sil
  25. Bizim ulkemizde maalesef kadınların attığı adıma bile karışılıyor :( Cok güzel bir paylaşım yine:) teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir dünya hayal edelim, kadınların daha özgür ve daha güçlü olduğu bir dünya. Ve hayallerimizden vazgeçmeyelim. Ben teşekkür ederim.

      Sil
  26. Bu yazılarını gördükçe mutlu oluyorum:) Allahım böyle düşünen erkekler de var çok şükür dedim yazını okuyunca:) Kadınların çektikleri sıkıntılar bence de yıllardır var, eskiden de öyleymiş okuduğumuz ve duyduklarımızdan dolayı diyorum. Keşke kimse kimseye karışmasa, herkes istediğini giyse, istediğini yapsa. Beni mini etek giydim diye , karşıdakini kapalı diye yargılamasalar. Çok üzücü bir durum. Burada şunu belirtmem gerek ki, Müslümanız diyorlar ve bu kadar kötü düşüncede oluyorlar. Hayır Müslümanlık böyle bir şey değil, hoşgörü ve anlayış, iyi kalplilik var. Başka yöne çekmeye çalışıp konuyu saptırıyorlar. Ve az önceki yazına yorum yaptığımda yazmıştım, yine yazıyorum. Yetiştirilme tarzından kaynaklanıyor bu sorunlar. Diyorum ya beni bıraksan bu konularda sabaha kadar yazarım, konuşurum. Çoğu zaman konuştuğumda da tepki alırım. Yine de söylemekten vazgeçmeyeceğim:) Bu arada kitabı alınacaklar listesine ekledim ve çok merak ettim, en kısa zamanda alıp, okuyacağım ve bloğumda paylaşacağım. Böyle yazıları gördükçe mutlu oluyorum. Keşke herkes senin gibi düşünebilse, her şey başka olurdu, toplumda bu kadar cahillik olmazdı.:))) Yine çok yazdım, gidiyorum:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlu olmanıza sevindim (: Elbette kadınların özgürlüğünü savunan onların eşitliği ve hak ettiği değeri alması için çabalayan erkeklerde var. Ve eminim sayıları giderek artacak. Dünya kadınlarının çektiği sıkıntılar dünya var olduğundan beri var. Ve kadınları özgürleştirecek yegane güç yine kadınlar. Sadece kadınlara bu güce sahip olduklarını hatırlatmak gerek. Bir çocuğu annesinden daha iyi kimse yetiştiremez. Ve her bir anne evladını kadınlara, hayvanlara kısaca insanlara saygılı bir birey olarak yetiştirse bir kaç jenerasyondan sonra daha özgür bir dünyaya sahip olabilir kadınlarımız. Hiç kimse giydiği kıyafete göre, düşüncesine göre yargılanmamalı. Herkes için özgürce yaşanılası bir dünya var olmalı. Olacakta. Sana katılıyorum. İslamiyet böyle bir şey değil. İslamiyet özgürlük dini. Gayrimüslimlere saygı duyan bir din. Hayvanlara, bitkilere değere veren bir din. Kusurlu olan insanlar, kusursuz olan İslam. Bütün mesele bu. İstediğin kadar konuşmakta özgürsün (: Tepki de almayacaksın. Fikirlerin, düşüncelerin doğrusu yanlışı yoktur. Sadece onlar düşünen bireyler için vardır ve onları sadece düşünen bireyler ifade etmek isterler. Virginia Woolf'un Kendine Ait Bir Oda kitabını muhakkak okumalısın. Okudukça kadınların neler çektiğini bir kadının ağzından duyarak anlayacaksın. Okuduktan sonra blogunda paylaşırsan bende neler yazdığını okurum keyifle (: Güzel cümlelerin için, böyle içten samimi yorumların için çok teşekkür ederim. Çok yazmadın. Güle güle git (:

      Sil
  27. Ve bu güzel yazının ardından ve onca sene geçmişken, şimdi sözün bittiği yerdeyiz!..

    Dün gece 02:00 de İstanbul Sözleşmesi feshedildi. Belki bir nebze olsun ümitliydi insanlar bundan ve bir minik ışık gözüküyordu hakları için. Çok görüldü! Rahatça dövün, öldürün, yok edin annelerinizi, kızkardeşlerinizi, sevgililerinizi bu dünyadan...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kadınlarımızın sorunu ne bugünün problemi, ne de dünün. Dünya var olduğundan beri var. Geçmişte diri diri toprağa gömülüyordu, şimdi diri diri dövülüyor sonra öldürülüyor. Aslında hiç bir şey değişmedi. Her şey hala aynı. Umarım gelecekte her şey daha güzel olur...

      Sil

Önemli Notlar

1-)Hiçbir hesabınız yoksa bile rumuz belirterek anonim olarak yorum yapabilirsiniz.
2-)Yorumunuza gelecek cevabı takip etmek için "beni bilgilendir" kutucuğunu işaretleyebilirsiniz.
3-)Yorumlarınız benim için çok değerlidir.Lütfen olumlu-olumsuz düşüncelerinizi paylaşmaktan çekinmeyin.

Hayat paylaşınca güzel :)

Copyright © 2011-2021 I © Sitede yer alan tüm içerikler Meczup Yazar'a aittir. Hiçbir şekilde KULLANILAMAZ. MECZUP YAZAR