12.10.2017

İnsan Kendini Nasıl Tanır ? Kendini Tanımak Ne Demektir ?




Biz insanoğlunun kendisine sorabileceği en önemli sorulardan biriside insan kendini nasıl tanır sorusudur. Bu soruyu sorduğumuzda kendini tanımak ne demektir ? diye düşünürüz doğal olarak. Yaşamımız boyunca şu cümleleri hep duyarız: Seni gerçekten de tanıyamamışım ve ya sen o eski tanıdığım kişi değilsin artık. Bu soruları soran biz insanoğlunun şu soruları hiç sormayışı her zaman ilgimi çekmiştir: Kendimi gerçekten tanıyor muyum ?  Ve ya ben gerçekten de tanıdığım ya da tanıdığımı sandığım kişi miyim ? Gelin hep birlikte bu soruları kendimize soralım ve cevapları arayalım.


Kendini Tanımak Ne Demektir ?

            
Etrafımızda ki insanları tanıdığımızda onlar hakkında zihnimizde anlamlar yükleriz. Yüklediğimiz bu anlamlar çerçevesinde o insanları zihnimizde bir konuma yerleştirir ve öyle tanımlarız. Fakat burada insanları tanımaktan önce zihnimize yerleştirmemiz gereken en önemli anlamlardan birisi kendimizi tanımak olmalıdır. Kendimizi tanıdığımızda bunun üzerine yerleştireceğimiz, tanıyacağımız insanlar üzerinde daha doğru yorumlar yaparız. Kendimizi tanımak; diğer tüm insanları doğru tanımak, insanları doğru anlamak adına yapacağımız en önemli meseledir.


İnsan Kendini Nasıl Tanır ? Kendini Tanımak İçin Neler Yapmalıyız ? 


Hayatta her şey için, mutluluk için, başarı için belkide göz ardı edilen en önemli etmenlerden birisidir kendini tanımak. Kendini tanımak, hayata doğru anlamlar yüklemek bizi mutluluğa ve hayatta başarıya götürecek en önemli faktördür. Kendimizi tanıma sürecinde kendime soracağımız doğru sorular önem taşır. Bu 3 önemli soru kendimizi tanımamızı sağlayacak ve zihnimizde benliğimizin doğru bir şekilde yerleşmesini sağlayacaktır.


Kendimizi Tanımak İçin Hangi Soruları Sormalıyız ? 


              
# Sizi En İyi Tanıdığını Düşündüğünüz Dostlarınıza Kendinizi Sorun

Bir anlığına da olsa kendiniz hakkında ki her şeyi unuttuğunuzu varsayın. Sizi çok iyi tanıdığını düşündüğünüz bu arkadaşınıza kendiniz hakkında hangi soruları sorardınız ? Eğer sorduğunuz bu sorulara aldığınız cevaplar sizin kafanızda kendinizi tanımladığınız cevaplarla uyuşuyor ise kendinizi tanıma yolunda epey ilerdesiniz demektir. Eğer uyuşmuyor ise ya arkadaşınız sizi çok iyi tanımıyor ya da siz kendinizi çok iyi tanımıyorsunuz. Bu soruları bir kaç arkadaşınıza sorarak kendinizi deneyin.


# Gözlerinizi Kapatın Ve Olmak İstediğiniz Kişiyi Zihninizde Canlandırın

Herkesin kendine göre doğruları ve yanlışları vardır. Bu doğru ve yanlışlar çerçevesinde öz benliği gelişir. Kendine ait olmak yani kendin olmak duygusu öncelikle insanın zihninde başlar. Bir anlığına sizden olmak istediğiniz kişiyi hayal etmeniz istense nasıl bir hayal kurardınız ? Hayalinizde kurduğunuz, canlandırdığınız bu karakter ile kendi benliğiniz, kısaca kendiniz uyuşuyor ise ne mutlu size. Uyuşmuyor ise istediğiniz cevapları bulmaya çok yakınsınız demektir.


# Kendini Tanıyan Bir Birey Olmanın Öneminin Farkında Mıyım ?

Şunu düşünün. Her gün tanımadığınız birisiyle yemek yiyor, uyuyor ve onunla vakit geçiriyorsunuz. Ve ondan hiç ayrılmıyorsunuz. Bu kendisini tanımadığınız, güvenmediğiniz insanla vakit geçirmeyi gerçekten ister misiniz ? Aynı şekilde kendinizi tanımadığınız da da kendi tanımadığınız benliğinizle yemek yiyor, uyuyor ve kendi öz benliğinizle vakit geçiriyorsunuz. Aradaki fark ne ?


SON SÖZ:

Bu yazımda kendini tanımak ne demektir sorusuna yanıt bulmaya çalıştım. Bulduğum bu yanıtlarda insan kendini nasıl tanır sorusunu da incelemiş, irdelemiş olduk. Farkındalık yaratmak adına yazılmış bu yazıdan araştırma ve kendi öz benliğimle birlikte düşünme sürecinden bende kendim adına çok şey öğrendim. Kendini tanımak konusunda daha pozitif yaklaşımlar elde ederek içsel motivasyonumu gözden geçirdim. Sizlere bir soru ile veda ediyorum. Peki siz kendinizi tanıdığınıza emin misiniz ? Sahi siz kimsiniz ? Saygı ve sevgilerimle...



65 yorum:

  1. Gerçekten insanın kendisini tanıması çok güzel bir durum, kendime objektif ve ağır bir üslupla değerlendirme yaparak kendimi tanıyorum, gözümü kapadığımda hayal ettiğim kişi olamasam da buna ulaşmak için adımlar atıyorum umarım başarılı olurum. Bu güzel yazı için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın. Gerçekten de insanın kendini tanıması ona ekstra bir güç veriyor. Etrafındaki insanları, olayları, kısaca hayatı anlamlandırmak daha kolay oluyor. Kendinizi objektif olarak tanımaya çaba sarf etmeniz gerçekten de çok güzel bir şey. Umarım hayallerinize ulaşırsınız. Düşüncelerinizi paylaştığınız için çok teşekkür ederim. Sevgilerimle.

      Sil
  2. Günümüzün kendimizi tanımamıza engel olduğunu düşünüyorum.Kendimize kalmak için zaman gerek veya ruhumuzun yalnız bir alanda uzunca bir süre kalması gerek.
    Dünyadan koptuğumuz anlar.
    Günümüzde pek mümkün değil insan zaten yapısı gereği istese de kopamaz ama onu derin etkileyen bir durum içinde bulunca kendini kişiliğini ve dayanma gücünü örneğin görebilir.
    Zorluklar mesela veya büyük bir dert ya da buyuk bor mutluluk tahammül,sabır ve sevgimizi bizlere çok net gösterebilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende sizin gibi düşünüyorum. Gerçekten de hayat şartları, yaşam tarzı ve günümüz koşulları insanı düşünmeden uzak tuttuğu için kendini tanımak konusunda da düşünmemizi engelliyor. Dediğiniz gibi ancak zor zamanlarda anlıkta olsa insan dünyadan kopabiliyor. Aslında dünyadan kopabildiğimiz ölçüde kendimizi tanıyabiliyoruz, daha mutlu olabiliyoruz. Bu değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim. Saygı ve sevgilerimle.

      Sil
  3. Kendini tanımak doğru sonuç veren en iyi formüldür aslında. Kendinizi tanıyıp mutlu ederseniz en yakınınızı da mutlu edersiniz. Başkası için hayat yaşamak kendinizi aldatmak olur. Hangi şartlarda olursak olalım tanımak için karşı tarafa verdiğimiz özeni kendimize de vermeliyiz. Olumsuzu durumlarda nasıl davranırım, mutluluğumu nasıl yaşarım, sevgimi nasıl gösteririm vb. soruların karşılığını bulmamız gerekir.

    Kendinizi tanımakta yetmiyor bazen. Tanıdığımız kişiliğimiz geliştirmek ve gözlem yaparak başkaların hatalarından da ders çıkarmak gerekir. Kendimizi ben buyum değişmem gibi kalıba sokmamalı ve değişimin nimetlerinden faydalanmalıyız. Böyle şeyler işte uzatmayayım eline sağlık önemli ve değer verdiğim bir konu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız. Söylediğiniz gibi kendini tanıyıp mutlu eden insan en yakınlarını da mutlu eder bu sayede. Mutluluk paylaşarak çoğalır. Aslında uzun vadede baktığımızda kendimizi tanımak, ve ya kendimizi tanımaya çabalamak başkalarını doğru bir şekilde tanımak için çabalamaya da vesile oluyor. Kendini tanıyan insan başkalarını da doğru bir şekilde tanıyabiliyor.

      Çok çok haklısınız. Çok güzel örneklendirip, çok doğru anlattınız. Tamamen katılıyorum size. Değişimden faydalanmamak aynı zamanda gelişime de kapalı olmak demektir.
      Zaman ayırdığınız için, düşüncelerinizi paylaştığınız için ve en önemlisi kendini tanımak adına önemli tavsiyelerde bulunduğunuz için çok teşekkür ederim.

      Sil
  4. Senin bu tarz yazılarını gerçekten seviyorum. Eline sağlık kalemine sağlık..
    Bu aşamalarla kendimizi tanımak gerçekten de mümkün, sadece bazen şu anda olan ben ile olmak istediğim ben arasında uyumlu değilim onun dışında ne istediğimi nasıl olduğumu biliyorum, kendimi tanıyor öyle seviyorum. İnsan kendini tanımadan, kendisini sevmeden başka birisini sevmemeli, tanımaya da çalışmamalı. Biraz bencilce gibi bir söylem olabilir ama, bazı konularda "önce ben" demeyi bilmek gerekiyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çok teşekkür ederim bu içten yorumun için. Böyle olumlu geri dönüşler aldığımda çok mutlu oluyorum. Daha çok okuyup, daha çok araştırma yaparak faydalı içerikler üretmeye çalışıyorum.

      Evet elbette kendimizi tanımak mümkün. Biraz daha çaba sarf etmek ve kendimize doğru sorular sorarak doğru sonuçlar çıkarmalıyız sadece. Çok haklısınız. Bir insan kendini tanımadan; bir insan olarak, bir birey olarak kendini sevmeden başka birisini tam olarak tanımak ve ya gerçekten onu içten sevmek mümkün değil bence de. Gerçekten de çok güzel bir söz söylediniz. Hiç bencilce değil bence. Hatta bazen bencil olmak lazım. Zaman ayırıp, bu güzel düşüncelerini paylaştığın için çok teşekkür ederim. Sevgilerimle...

      Sil
  5. Insanın gerçekten kendini tanıması,bilmesi çok güzel birşey. Ben kendimi tanıyorum ama bazen olmadığım bir kalıba girmeye çalıştığımında farkındayım.Dış etkenler yada başkalarını kırmamak adına kendi dışımızda bir kalıba girdiğimiz zaman aslında en büyük zararı kendimize veriyoruz ve bunu bazen yapıyorum.
    Yazın sayesinde kendi kendime itirafta bulundum:)
    Kişisel gelişimi çok seven biri olarak bu konudaki yazılarını severek ve düşünerek okuyorum.
    Kalemine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısın bu konuda. Aslında hepimizin itiraf etmesi gereken bir konu. Söylediğin çok güzel oldu bence :) Aslında yanlış olanı yapıyoruz, başkalarını kırmamak adına olmamamız gereken bir kişiliğe bürünüyoruz çoğu zaman. Buda zaman zaman kendi içimizde kendimizi tanımamızı zorlaştırıyor. Bu anlamlı yorumun için çok teşekkür ederim...

      Sil
  6. Önemli bir noktaya değinmişsin. Kendini bilmek ve tanımak önemli bir sorun. İnsanlar genelde kendisi hakkında gerçekçi düşünmüyor, kendisini yeterince tanımıyor bence..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız. Mesele kendimiz olduğunda çoğu zaman objektif olamıyoruz ve buda kendimizi tanımamızı zorlaştırıyor. Oysaki bir insan olarak kendini tanımamın önemi çok büyük. Ama çoğu zaman farkında olamıyoruz. Vakit ayırıp düşüncelerini esirgemediğin için çok teşekkür ederim.

      Sil
  7. Kendimizi gerçekten tanıdığımızda kendimizi bulmuş olacağız sanırım. Kendi dünyamıza dönüp kendimizi dinlediğimizde bir ölçüde bunu başarabiliriz gibime geliyor. Emeğinize sağlık, güzel bir yazı olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısınız. Hayatımızda ki en önemli eksikliklerden biriside kendimizi tanımamak. Şu zamanda insanlar diğer insanları dinleme nezaketinde bile bulunmazken, kendi dünyasına dönüp kendi kendini dinlemesi gerçekten de zor bence. Umarım kendini dinleyen, kendini dinledikçe kendini daha iyi tanıyan insanlardan birisi oluruz. Çok teşekkür ederim düşüncelerini paylaştığın için.

      Sil
  8. Bence kendini tanımanın ilk ve en önemli adımı NE İSTEMEDİĞİNİ BİLMEKTİR. İstekler, beğeniler zamanla değişiklik gösteredilir fakat neyi istemediğin sınırlarını, prensiplerini belirler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de bu yorumunuzla insanın kendini tanıması adına çok farklı bir bakış açısı kazandırdınız. İnsanın kendini tanıması için ne istediğinden ziyade ne istemediğini bilmesi üzerine hiç düşünmemiştim. Bu değerli fikrinizi paylaştığınız için müteşekkirim. Sevgilerimle...

      Sil
  9. Ben de ilk bloğu açtığımda bu çizgide bir yazı yazmıştım. Benzer soruların benzer cevaplarını arayan bir yazıyla ve benzer fikirde olduğum bir insanla karşılaştığım için sevindim açıkcası. Kaleminize sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu güzel yorumun için çok teşekkür ederim :)
      Sizinle karşılaştığım için bende çok sevindim :)

      Sil
  10. Çok teşekkür ederim bu güzel yorumun için :)
    İnsanın kendini tanıması konusunda azıcıkta olsa katkım olduysa ne mutlu bana :)

    YanıtlaSil
  11. Sağlam bir düşünme sistematiği içinde gelişebilecek olan "kendini tanıma" programı için gerekli olan başlıca unsur, kişinin, içinde bulunduğu ortamının sosyal ve kültürel düzeyi yüksek bir çevre olması ve/veya kendi çabalarıyla bile olsa, sosyalleşebilmesi durumunda gerçekleşir diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten çok güzel özetlediniz. İnsanın kendini tanıması adına yapmış olduğunuz bu değerli katkıdan dolayı çok teşekkür ederim.

      Sil
  12. Kendimizi çok yonlu tanımak için sürekli farklı uyaricilarla karşılaşmamız gerekiyor bence... monoton giden hayatta bildiklerimiz de sınırlı oluyor. Güzel bir konu incelemissin emeğine sağlık:) en son soruyu da düşüncem :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız katılıyorum size. Hayat mücadelesi insanın kendini tanımasına engel oluyor. Kendini tanımadığında da mutsuz oluyor maalesef. Mutsuzluğumuzun asıl kaynağı, hatta en önemli kaynağı kendimizi yeteri kadar tanımamamız bence. Bu güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim. Düşünün, bol bol düşünün :)

      Sil
  13. Kişi nasil kendini taniyamiyor hala anlamis degilim. Bence neye inanmak istiyorsa kendisini o kişilik saniyordur. Kendine yalan söylediği icinde taniyamiyordur. Baskasini tanimak ise bence imkansiz. Ancak anlattigi kadariyla taniyabilirz. Kalbini yada beynini ortadan ikiye bölüp hislerini hissrdemedigimiz sürece imkansiz birini tam anlamiyla taniyabilmek...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsan kendini tanıyamıyor çünkü inanmak istediklerine inanması kendini tam anlamıyla tanımasına engel oluyor.Başkasını tam anlamıyla tanımak, ona güvenmek çok çok zor bence de. Katılıyorum size. Fakat bir insan olarak kendini yeteri kadar tanımadan, kendini bilmeden başkasını tanıması, ona güvenebilmesi çok zor bence. Ben kendimizi tanımanın başkalarını doğru olarak tanıyabilmenin en doğru yolu diye düşünüyorum. Düşüncelerinizi paylaştığınız için çok teşekkür ederim.

      Sil
  14. yazıyı okuyunca hafif güldüm..sanki kendimi okuyom sandım.. :) insan,kendisini tanırsa başkalarına da yardımı o kadar çok ve daha iyi olur tahminimce..konu ilginç ve güzel olmuş..eline sağlık.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu içten yorumun için çok teşekkür ederim :)
      Evet size katılıyorum. İnsan kendini tanıdığı ölçüde başkalarını tanır. İnsanın kendini tanıması, kendi adına yapacağı en önemli iyiliktir. Kendine iyilik yapan insan başkalarına da iyilik yapar. Güzel şeylerin paylaşıldıkça çoğalacağı kanaatindeyim. Bu güzel yorumunuz için tekrar teşekkür ederim. Sevgilerimle.

      Sil
  15. kim tanımış ki kendiniii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kim tanımışsa kendini çok mutlu mesut olmuş :)
      Kendini tanımak güzeldir. Umarım hepimiz kendini tanıyan insanlardan birisi oluruz :)

      Sil
  16. Çok yerinde bir yazı olmuş.Ben kendimi bildiğim için bazı kuralları es geçiyorum zor denilenleri kendi imkanlarımla oldurdum, yani kendime güvendim yapabilir miyim diye gözümde canlandırırım aynı dediğin gibi tasavvur ederim eğer mutluysam tasavvur ederken o zaman doğru yoldayım derim devam ederim.Teşekkürler bu güzel yazı için.Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendini bilmek bizi başarıya götüren en büyük etmenlerden birisi. Kişi kendini tanıdığı ölçüde olaylara daha farklı pencerelerden bakabilmeyi öğreniyor. Daha farklı pencerelerden bakmayı başarabildiğindeyse başarı kendiliğinden geliyor. Gözlerinizi kapatıp hem kendinizi hemde içinde bulunduğunuz hayatı hayal ettiğinizde hem kendini tanımak adına hemde kendi benliğinizde oluşturduğunuz öz güveni sağlamlaştırmak adına büyük bir adım atmış oluyorsunuz. Ben teşekkür ederim bu değerli yorumunuz için. Sevgilerimle :)

      Sil
  17. Kendimi gerçek anlamda tanımam liseden sonra oldu diyebilirim. O zamanlar ergenliğin verdiği kafa ile o kadar çok hata ve saçma sapan hareketler yapmışım ki diyorum dönüp baktığım zaman. Tabi bu bence çevre ile alakalı bir durum. Kimisi geç olgunlaşır kimisi de erken. İşte bu kendimi tanıma evrenim gözleme dayalı olarak gerçekleşti. Hem yaşadım hem gördüm. Sonra dedim ki ben buyum. Şu an Kendimi tanıdığım için mutluyum. Aynı zamanda artık kendimle yüzleştiğime göre diğer insanları da hemen tanıyabiliyorum. İnsan sarrafı çıktım geldim karşınıza :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emin olun herkes benzer hatalar yapmıştır o dönemlerde. Yaşımızda biraz ufak olduğu için o anki çevre şartları ve o anki bakış açısıyla kendimizi değerlendirip tanımaya çalışıyoruz. Ama emin olun o yaşlarda kendimizi tam anlamıyla tanımamız pekte mümkün değil bence. İnsan gözleyerek, olaylar hakkında düşünerek kendini daha iyi tanıyor haklısınız. Kendinizi tanıyor olmanıza çok sevindim. Önemli olan kendini tanımak ve bunun farkında olmak. Belkide gerçekten insan sarrafı olmuşsunuzdur kim bilir :) Tekrar hoş geldiniz. Düşüncelerinizi paylaştığınız için çok teşekkür ederim.

      Sil
  18. kendini tanımak zor ve meşakkatli bir iş. deniz, okyanus gibi insan; en küçük rüzgarda dalgalar başlıyor hemen. Hangi anındakiyle tanınacak insan?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız. İnsan kendini nasıl tanır sorusuna verilebilecek onca cevap olmasına rağmen insanın kendini tanıması, tam anlamıyla idrak etmesi gerçekten de zor. Ama pes etmemek gerekir. Bir insan için kendini tanımak çok önemlidir bana göre. Her anındaki durumuyla kendini tanıyacak insan, parçaları birleştirecek ve bütünü tanımaya çalışacak. Kendini tanıyan insan dalgalandığında durulmasını bilir. Düşüncelerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim.

      Sil
  19. Kendini tanımak kendini bilmek bir yolculuk bana göre.Tecrübelerimiz yaşadıklarımız ya da hayallerimiz içimize dönmemizi kendimizi keşfetmemizi sağlıyor. Gözler dışa değil içe bakmalı biraz da:)
    Çok güzel bir konuya deginmişsin kalemine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de insanın kendini tanıma serüveni çok uzun bir yolculuk. Bu uzun yolculuğun sonunda insan kendini nasıl tanıyacağını öğreniyor, yaşadıkça kendini tanımanın ne demek olduğunu keşfediyor. Haklısınız, gözler içe baktığı sürece kendini daha iyi tanıyor ve dışarıdaki hayatı daha iyi algılıyor aslında. Zaman ayırıp düşüncelerinizi paylaştığınız için çok teşekkür ederim. Sevgilerimle...

      Sil
  20. Kendimi hiçbir zaman tanıdığımı söyleyebileceğimi düşünmüyorum. İnsan, değişim dinamiğinde evrilip durur ve bu yüzden algılarımız, beğenilerimiz,hedeflerimiz,üzüntü ve mutluluk kriterlerimiz sürekli değişir.Bu olağan süreç... Kendimi tanımaktan ziyade, olduğum kişiyi kabullenmek benim derdim... Güzel yazı... Emeğinize sağlık. Selamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esasında bir insanın kendini tam olarak tanıdığını söylemesi gerçekten de zor bir durum. Haklısınız. Çevrenin etkisiyle oluşan bu değişim çoğu zaman bizi bir insan olarak kendimizi tanımamıza engel oluyor. İstediklerimiz, hedeflerimiz zamanla değişim gösteriyor. Bu değişimler sonucunda bizde kendimizi yeteri kadar tanıyamıyoruz. Olduğumuz kişiyi kabullenmek zaten insanın kendini tanımasıyla mümkün olur. Tanımadığımız birisini kabullenmemiz pek mümkün olmuyor. Vakit ayırıp düşüncelerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim. Saygılarımla...

      Sil
  21. Çok güzel bir yazi olmus. Kendini hatalarinla sevaplarinla taniyabilmek gerçekten olgunlasmanin sonucu bence. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esasında gerçekten olgunlaşmış bir insan kendisini doğrularıyla yanlışlarıyla; olumlu ve olumsuz yanlarıyla tanıyabilen insandır. İnsanın tam olarak kendisini tanıması bunları gerektirir. Teşekkür ederim. Saygılarımla.

      Sil
  22. Kendimi tanıyor muyum? Sorusunun cevabını ararken tamamen yabancı biriyle karşılaşırsam diye korktum ;)
    Keyifle okudum. Emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elbette ki kendinizi az ve ya çok bir şekilde tanıyorsunuz. Her insan kendisini tanır az ve ya çok. Korkmayınız. Karşılaştığınız kişide yine siz olacaksınız bence bir an önce gerçeklerle yüzleşin ve kendinizi daha çok tanımaya odaklanın :)
      Teşekkür ederim bu samimi yorumun için. Sevgilerimle...

      Sil
  23. Çok derin mevzularrrrr :) Yazdıkça yazar insan :) Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız. İnsan kendini nasıl tanır ve ya kendini tanımak ne demektir sorusu üzerine epey düşündüm, araştırdım bir şeyler yazabilmek için. Dediğiniz gibi yazdıkça yazmak gerekiyor, bir türlü sonlandıramıyor insan :) Çok derin konu bence de :) Ben teşekkür ederim...

      Sil
  24. Dostlara sorma olayı hoşuma gitti 😀

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman sorun bakalım dostlarınıza :)
      Umarım aldığınız cevaplar kendinizi daha iyi tanımanıza yardımcı olur :)

      Sil
  25. Vay canına... Bu soruyu mutlaka her gün kendime sormalıyım. "Kendimi Tanıyor muyum?"

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence, kendimi tanıyor muyum ? sorusu kendinize sorabileceğiniz en önemli sorulardan birisidir. Ben bu soruyu kendime sormadan önce insan kendini nasıl tanır ? diye çok düşündüm. İki soruda birbiriyle paralel aslında. Umarım kendini tam manasıyla tanıyan insanlardan oluruz...

      Sil
  26. Ne güzel yazmışsınız emeğinize sağlık. Fakat çevreden alınan cevaplar her zaman doğru olmuyor. içimiz farklı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elbette insanın kendini tanıma sürecinde çoğu zaman çevreden alınan cevaplar doğru olmuyor. Fakat aldığımız cevaplar hem karşımızdakini hemde kendimizi az çok tanımamıza fayda sağlıyor. Karşımızdaki kişi doğru söylüyorsa kendimizi tanıyoruz, yanlış söylüyorsa zamanla o kişiyi tanımış oluyoruz. Bu değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim. Sevgilerimle.

      Sil
  27. Tanıdığım kadarıyla iyi bir insanım ama bazen kendimi şaşırtmıyor değilim. Özelliklede 30 olunca insan bir aydınlanma bir kendini tanıma başlıyor ki çok enteresan. Ama karşındaki insanı tanımak evladın bile olsa çok zor. Bu arada Blog keşif etkinliğinden geliyorum g+ ve blogtan takipteyim bana da beklerim www.masalzehra.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşımız ne kadar büyürse büyüsün ya da hayat bizi ne kadar olgunlaştırırsa olgunlaştırsın yine ansızın birisi çıkıyor ve bizi hiç tahmin etmediğimiz bir anda yanıltıyor, yanılgıya düşürebiliyor. O yüzden de karşında ki insanı tanımak zor, tecrübeler çoğu zaman yetersiz kalıyor. İnsanın kendisini tanıması daha da zor belkide. Bende takipteyim. Değerli yorumunuz için müteşekkirim. Vesselam...

      Sil
  28. abooo yorumlara bak :D bu arada mimlendiin inşallah yaparsın :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üzülerek söylüyorum ki mimlere katılmıyorum. Blogumda belli konular çerçevesinde yazmaya çalışıyorum. Davetin için müteşekkirim...

      Sil
  29. Güzel bir konu başlığı. Bence de kendimize sormamız gereken en sorumlu budur. Ben tanıyor muyum diye düşündüm. Sanırım tam anlamıyla tanımıyorum ama çabalıyorum. Yazıda bahsettiğiniz gibi 3 soruyu soracağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendimi tanıyor muyum diye düşünmek bile insanın kendini tanıması adına güzel bir adımdır. Kendini tanımak adına çabalamanız size çok şey katacaktır eminim. Kendinizi tanımak adına sorduğunuz bu sorulara verdiğiniz cevaplar umarım sizi mutlu eder ve tanıdığınız kişiyi daha çok seversiniz. Bu değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim. Sevgilerimle...

      Sil
  30. Sosyal medya hesaplarının en güzel taraflarından biri de kuşkusuz ulaşamadığın blog yazarlarının sayfalarını keşfetmek..Çok uzun zaman olmuş son yazınızı yazalı..Umarım yeni yazılarınızla da en kısa sürede burada olursunuz yine..Paylaşımınızla çok alakalı olmadı ama içimden bunları yazmak geldi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de haklısınız sosyal medya hesaplarının en güzel yanlarından biriside bu olsa gerek. Evet çok uzun zamandır yazamıyorum maalesef. Hayat mücadelesi bizleri en sevdiğimiz şeylerden bile alıkoyabiliyor maalesef. İçinizden geldiği gibi yazmanız beni ziyadesiyle mutlu etti. Çok teşekkür ederim. Sevgilerimle...

      Sil
  31. Güzel bir yazı olmuş. Bir kere farkındalık hepsinden önemli. Biz çoğu zaman farkına varmak yerine karşı tarafı suçlamaya bayılırız çünkü.
    Bu arada umarım yazılarınıza devam edersiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısınız. Farkındalık insanın kendini tanıması adına atılabilecek en önemli adımlardan birisi. En kısa sürede yazmaya çalışacağım. Değerli desteğiniz için müteşekkirim. Saygılarımla. Vesselam...

      Sil
  32. Kişisel gelişime karşı ön yargılarım vardı nedense. Bu aralar bunu aşmaya çalışıyor ve bu türdeki kitapları okumayı düşünüyordum. Yazınız sayesinde bu ön yargımı kırma yolunda bir adım daha atmış oldum. :) Çok faydalı bir yazı olmuş. Emeğinize sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendine faydası olabileceğini düşündüğün her kitabı okumalısın. Eğer ön yargını kırmak adına en ufak faydam dahi olduysa ne mutlu bana. Bunu duyduğuma çok sevindim (:
      Yazımı faydalı bulduğunuz için çok teşekkür ederim. Umarım kendinizi tanımak adına az da olsa faydam dokunmuştur. Saygılarımla. Vesselam...

      Sil
  33. Hayatın yapı taşlarında yer alan iş, eş, çevre, aile, eğitim, sağlık da belirleyici olan ilk unsur; kişilik... Bu yapı taşlarının sağlam olması kişiliğimizin oturmuş olmasına, ne istediğimizi bilmemize bağlı... Evet, altını çizdiğiniz gibi "kendini tanımak" iletişim için bize en gerekli olan şey... Saygılar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısınız. Kişilik tam olgunlaşmadığı zaman bu yapı taşlarında sağlam bir yapı inşa etmek mümkün olmuyor. Bu mümkün olmayınca da insan, kendini tanıma sürecinde başarısız oluyor ve bunun sonucunda da kendini tanımayan, tam olarak ne istediğini bilmeyen bireyler ortaya çıkıyor. Değerli yorumunuz için teşekkür ederim. Saygılar bizden. Vesselam...

      Sil

Önemli Notlar

1-)Hiçbir hesabınız yoksa bile rumuz belirterek anonim olarak yorum yapabilirsiniz.
2-)Yorumunuza gelecek cevabı takip etmek için "beni bilgilendir" kutucuğunu işaretleyebilirsiniz.
3-)Yorumlarınız benim için çok değerlidir.Lütfen olumlu-olumsuz düşüncelerinizi paylaşmaktan çekinmeyin.

Hayat paylaşınca güzel :)

Copyright © 2011-2021 I © Sitede yer alan tüm içerikler Meczup Yazar'a aittir. Hiçbir şekilde KULLANILAMAZ. MECZUP YAZAR