24.03.2018

İnsan Kendini Nasıl Değiştirir ?



Değişim; dünya üzerinde ki her bir bireyin, belki de var olma mücadelesi içinde devamlılığını sürdürmek zorunda olan her bir varlığın yapmak zorunda olduğu bir kavramdır. Peki değişim ne demektir ? İnsan kendini nasıl değiştirir ? Ve belkide kendimize sormamız gereken en önemli soru ise değişim neden gereklidir ? Gelin hep birlikte bu soruların yanıtlarını arayalım.



Değişim Ne Demektir ?


Düşüncenin olağan işleyişine bir yumruk atmaktır değişim. Monotonluğun normal seyrinin aksini yapmaktır, akıntıyla birlikte değilde dalgaya karşı yüzmektir değişim. Ben kendi içerisinde değişimi fiziksel değişim ve zihinsel değişim olmak üzere ikiye ayırıyorum. Fiziksel değişim, zihinsel değişimin bir ürünüdür. Zihinsel değişim ise yukarıda bahsettiğim gibi düşüncenin olağan seyrine müdahale etmektir. Fiziksel değişim ancak ve ancak doğru bir zihinsel değişim ile elde edilebilir.

Değişim Neden Gereklidir ?


Kendimizi değiştirmeye karar vermeden önce öncelikle iyi bir zihinsel analiz yapmamız gereklidir. Bir birey olarak şu anki hayatımızı göz önüne aldığımızda gerçekten de değişim gerekli midir ? Hangi konularda kendimi değiştirmek zorundayım ve ya hangi konularda revizyona ihtiyacım yok gibi bir kaç önemli soruyu kendimize sorarak değişimin gerekli olup olmadığını çok kolay tespit edebiliriz.


Değişim Neden Zordur ?


İnsanoğlunun hayatı alışkanlıklar üzerine kuruludur. Ve hayatımızda ki bir çok eylem ( bu olumsuzda olabilir ) alışkanlıklar üzerinden devam eder. Örneğin kafamız dalgın olsa bile evimizin bulunduğu sokakta otomatikleşmiş düşünceler sayende vücudumuz bizi evimize götürür. Bu istikrarlı bir şekilde yapılan eylemlerin sonucunda otomatikleşmiştir artık. Tıpkı bunun gibi otomatikleşmiş düşüncelerde hayatımıza yön verir.


Kendimizi Nasıl Değiştirebiliriz ?


1) Kendimi Değiştirmeye Yeterince Hazır mıyım ?

İnsanın kendini değiştirmesi öncelikle zihinsel yapısını yani düşünce tarzını değiştirmesiyle mümkün olur. Eğer şuan ki mevcut durumunuz zihinsel olarak gitgeller yaşadığınız, olumsuz düşüncelerin hakim olduğu bir dönemse bu sizin değişim için hazır olmadığınız bir dönemde olduğunuz anlamına gelir. Öncelikle içsel mevzuları halletmek köklü bir değişimi denemekten daha mantıklı olacaktır.

2) Hangi Konularda Kendimi Değiştirmeliyim ?

Kendimizi değiştirmeye karar verdiğimizde bilmemiz gereken en mühim soru şudur ki peki hangi konularda kendimi değiştirmeliyim ? Ya da hangi konularda değişime ihtiyacım var ?
Bu soruları kendimize sorarak analiz edebileceğimiz gibi bizi çok iyi tanıyan insanlara da sorarak onlarında fikrini alabiliriz.

3) Değişimin Başarılı Olması İçin Ne Kadar Sabretmeliyim ?

Değişim kısa bir anda olacak bir şey değildir. Uzun uğraş ve sabır gerektirir.
Kalıcı bir değişim ancak ve ancak uzun uğraşlar sonucu elde edilebilir. Bir eylemin süreklilik arz edecek kadar alışkanlık haline gelmesi fiziksel olduğu kadar zihinsel  bir süreçtir. Ancak ve ancak zihinsel kalıcılığa ulaşmış fikirler kalıcı eylemlere dönüşebilir.


SONUÇ:

Bu yazımda öncelikle değişimin ne demek olduğunun tanımını yaparak insanın kendini nasıl değiştirebileceği konusunda bilgiler vermeye çalıştım. Ve bu değişime yönelik adımları maddeler halinde açıklamaya çalıştım. Günümüzde dünyanın, hayatın, teknolojinin kısaca her şeyin yaşadığı değişim bizleride bir şekilde değişmeye zorlar. Kaçınılmazdır ki var olan ve ya varlığına devam etmek isteyen herkes değişmek zorundadır. Umarım kendimizi değiştirmek konusunda yazdığım bu yazıda düşüncenizin olağan seyrini değiştirmeyi başarmışımdır. Sizlerde kendinizi değiştirmek adına uygulamış olduğunuz kendi yöntemlerinizi de paylaşırsanız sevinirim...


60 yorum:

  1. Değişmeyen tek şey değişimin kendisidir değil miydi o söz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet aynen öyleydi. Ama değişimin kendisinden başka da değişmeyen şeyler vardır elbette ...

      Sil
  2. Farkında olsak da olmasak da içte ve dışta değişiyoruz hiç durmadan; bazılarımız biraz da kendi çabasını eklerse daha güzel bir şeyler çıkıyor ortaya. :) Ne lugat parçaladım, pehhh! :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız. Olumlu sonuçları da olsa olumsuz sonuçları da olsa istesekte istemesekte değişime engel olamıyoruz bir şekilde. Haklısınız. Kendi çabalarımızla bu değişiminin sonuçlarını olumlu hale getirebiliriz elbette. Çok güzel ifade ettiniz bence (:
      Düşüncelerinizi benimle paylaştığınız için çok teşekkür ederim. Sevgilerimle.

      Sil
  3. değişimden ziyade tekamülü benimsiyorum ben. Kendimiz varolan bir değer olarak olgun insan yolunda ilerlememiz aynı zamanda kendimi geliştirerek güncellemememiz anlamına gelebilir. Ruhi olgunluk aynı zamanda manevi olgunluktur. İnsan en sıkıntılı ve dar zamanlarda bile huzuru bulabilir. Bu sayede ateşe atılan Hazreti İbrahim'e ateş zerre kadar etkilememiş bilakis Hazreti İbrahim gül bahçesinde hissetmiştir kendini.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçen zaman bizi kemale erdiriyorsa eğer, bu zaman içinde pozitif değişim yaşadığımızın bir göstergesidir elbette. Olgun bir insan olabilmek için geçen zamana karşı doğru değişimler çerçevesinde ilerlemek gerekir. Size bende katılıyorum. Manevi olgunluk insanı olgunlaştırır. Hayata doğru bakabilmemizi sağlar. Hz İbrahime gül bahçesi onun imanına karşı Allah'ın bir lütfudur. Düşüncelerinizi paylaştığınız için müteşekkirim...

      Sil
  4. Güzel bir yazı olmuş, ben de kendi kendime kurallar koyup onları uygulamaya çalışıyorum değişmek için. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendinizi değiştirmek adına kurallar koyup bu kurallara uymaya çalışmanız ne kadar güzel. Biz insanoğlu için en zor şey belki de kendi koyduğu kurallara uymaktır. Değişmek için çabalamaya devam edin. Eminim en kısa sürede istediğiniz değişimi yakalayacaksınız (:
      Düşüncelerinizi paylaştığınız için çok teşekkür ederim.

      Sil
  5. Belki yazıya biraz muhalefet eder gibi olacak ama söylediklerimi lütfen biraz düşünerek değerlendirin.
    İnsanın değişmesine şahsen pek sıcak bakmıyorum sebebi ise insanın özellikle bu devirde değiştiğini değil tam tersine kendinden gitgide uzaklaştığını görüyorum.
    Her insan özel olarak tasarlanmış ve yaratılmıştır herkesin içinde sayısız meziyet ve bir çok şey olma yönünde farklı farklı potansiyeller mevcuttur ama insan ve çağımız bunu ötelemekten başka bir şey yapamaz oldu.
    Bakınız demek istediğim insan değişmemeli insan tam da ne amaç ve gaye üzerine yaratılmış ise o yönde yol almalı kendinin olabildiğince en iyisi olmalı.
    Hayat sonu belli olmayan bir yolculuksa bu yolcu yönünü bilmeli,kabullenip o yönde yürümeli.
    İnsan hem biricik hem çok kıymetli iken sürekli yönlendirilir olur hedeflerini şaşırır oldu.
    Konu çok güzel ve üzerinde konuşmayı düşünmeyi hak ediyor kısaca demek istediğim şu:
    İnsan insan olmayı bildikten sonra kimseye zararı olmaz incitmez evvela da kendini.
    İnsan olmak kolay mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Muhalif düşüncelere her zaman ihtiyacımız var. Yoksa nasıl doğruyu bulacağız ki ? Elbette her insan özel olarak yaratılmış ve kendine has birçok meziyete sahiptir. Lakin benim demek istediğimi yanlış anladınız sanırım. Benim değişimden kastım değişen zamana ayak uydurmak değil yanlış olanı devam ettirmemek manasında ki değişimdir. Örneğin bir insan alışkanlık haline gelmiş yanlış bir davranışı neden sürekli devam ettirsin ki ? Neden yanlış olanı değiştirmesin ki ? Tabi ki de doğru olanı bırakıp yanlış değişim rüzgarına kapılanlar da olacaktır. Ama ben pozitif değişimden yanayım. Yanlış olan eylemi devam ettirmek yerine onu değiştirmeye çalışmak daha güzel olmaz mı ? Değişimin zorluklarına inat insanlar muhakkak değişmek zorundadır. Hiç kimse her şeyi doğru yapamaz. İlla ki yaptığı yanlış eylemlerde olacaktır. Onları değiştirmekte bizim elimizde elbette.
      Sizin demek istediğinizi de anlıyorum elbette. Çağa ayak uydurmak adına özünü kaybeden nice insanlarda var. Buda yanlış değişimlere ayak uydurmaya çalıştığı için, değişimi yanlış eylemlerde aradığı için oluyor elbette.
      Haklısın insan olmak kolay değil elbet. Ama sence kötü bir insan olan bir birey iyi bir insan olmak adına değişmemeli mi ki sence ?

      Sil
    2. Belki de ben ifade edemedim tam olarak düşüncemi.
      Gelişmek adına kendini değiştirmeyen insanlardan bilinçli olarak uzak duran biriyim.
      Akmayan su nasıl ki bir süre sonra kokmaya başlıyorsa kendini geliştirmeyen insan da bir bakıma kokmuş olur.
      Belki de aradığımız tabir gelişimdir.
      bu anlamda elbette söze katılıyorum.
      İnsan elinden gelenin en iyisini yapmak zorunda.
      Sevgiler.

      Sil
    3. Estağfurullah muhtemelen ben anlayamadım. Haklısınız. Gelişmek adına kendini değiştirmeyen, kendini değiştirmek zorunda olduğunu kabullenmeyen insanlardan uzak durmak gerekir. Onların ne kendine faydası olur ne de bir başkasına. Haklısınız belkide değişim yerine gelişim de denebilir. Ama her gelişim içinde muhakkak az çok değişimde barındırır. Düşüncelerinizi ifade etme nezaketinde bulunduğunuz için çok teşekkür ederim. Ayrıca her blog yazısı ve yapılan her yorum bir şey öğrenmeme vesile oluyor. Size bunun içinde teşekkür ederim. Saygılarımla. Vesselam...

      Sil
  6. farkında olmasak da değişiyoruz aslında değişmek zorundayiz bi bakima da,hayatta kalabilmenin ve değişen dünyaya ayak uydurabilmenin tek yolu bu gibi..bir insan değişen dünyaya uymazsa,yani değişmezse eğer o dünya onu ya istediği biçimde değiştirir /onu ezip geçer gider..maalsef insanlık tarihi bu tür gerçeklerle dolu..tabii burda değişimin adını da koymamız lazım..nasıl ve ne oranda değişimler geçirmeli insan..işte bu açıdan yazınız çok önemli bir yere sahip olmuş..emeğinize sağlık..🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değişimi tüm boyutlarıyla çok güzel yorumladınız gerçekten de. Hiç bir insan mükemmel değildir. Her insanın kusurları vardır elbet. Değişim her ne kadar zor olursa olsun yine de bu kusurlarımızı azaltmak adına değişmeliyiz. En azından doğru bir değişim için çabalamalıyız. Çok haklısınız. Eğer biz doğru bir değişim için çabalamazsak dünya bizi yanlış bir değişimin içine sokacaktır. Ve belkide bu değişim sonucunda olduğumuz kişiyi tanıyamayacağız bile. Düşüncelerini paylaştığın için çok teşekkür ederim.

      Sil
  7. Bazen değişime diresek de zaman bizim yerimize bu işi yapıyor zaten.
    Şundan 10 sene öncesine hatta 5 sene öncesine baktığımda bazı şeyleri ne kadar farklı yorumlamışım diyorum kendime.

    Sanırım temel özelliklerimiz değişmese de olaylara bakışımız tecrübe kazandıkça, öğrendikçe şekil değiştirebiliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değişime direnmek bizi yanlış bir değişime uğramaya zorluyor. Oysaki doğru bir değişim sayesinde yanlış olan şeyleri düzeltmek bizim elimizde. Biz insanlar için değişim her ne kadar zor olsa da sabır ve azıcık zaman bunu bizim için kolaylaştırıyor.
      Katılıyorum size. Bizi biz yapan şeyler değişmese de ( ki umarım bu hiç değişmez ) yaşanılan hayatsal tecrübeler bakış açımızı genişleterek ufkumuzu açıyor dediğiniz gibi öğrendikçe şekil değiştiriyor.
      Vakit ayırıp yorumladığınız için çok teşekkür ederim...

      Sil
  8. Ben kendimi değiştirdim çünkü özünde çok bencil birisiydim sanırım çevremdeki kişiler üzerinde ağır etkiler bırakmıştım bu yüzden hatamı fark ettim ve değiştim. Şimdi daha olgun ve bilinçli bir bireyim. Sorsan içimdeki çocuk hala var ve yaşıyor ben sadece kendimi dış dünyaya törpüledim. Değişim bana göre bu yoksa insan özünde gene aynıdır ne yaparsan yap huy huydur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hatanızı fark edip değişebilmeniz ne güzel bir şey. Sizin adınıza çok sevindim. Hiç bir değişim içinizdeki çocuğu öldürmesin. Siz var oldukça her daim var olsun içinizde sizi mutlu eden çocuk. Haklısın bence de değişim böyle olmalıdır elbette. Yanlış olan alışkanlıklardan vazgeçip yerine yeni alışkanlıklar edinebilmektir değişim. Vakit ayırıp düşüncelerini paylaştığın için çok teşekkür ederim.

      Sil
  9. Öncelikle değişim konusunda yazdıklarınızı başarılı buldumu belirtmeliyim...

    Tevafuk bu ya bu gün posta Kutuma düşen bir ileti şöyle başlıyordu:

    " Değişim her zaman ama her zaman iyi gelecektir zannedilir. Ne felaket bir fikir! Bize iyi gelenler, dünyamızı güzelleştirenler de -ekseriyetle- değişim tutkusuna kurban edilir. Salinger, "Bazı şeyler olduğu gibi kalmalı. Elinizde olsa da, onları büyük cam vitrinlere koyup oldukları gibi kalmalarını sağlayabilseniz." der. Değişim yıkmak demek değildir sevgili okur. Vefa gerek insana, taşa, toprağa..."

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başarılı bulduysanız ne mutlu bana...
      Gerçekten de çok güzel bir tevafuk olmuş. Tesadüflere inanmam bende tevafuklara inanırım. Zaman ayırıp bu dizeleri paylaştığınız için tekrar teşekkürler. Umarım kendini değiştirmek adına yazmış olduğum bu yazı bir kaç kişininde olsa olumlu değişimlerine vesile olur. Sevgilerimle...

      Sil
  10. Keşke kendimize doğru sorular sorabilmeyi bilsek.Üzgünüm kendimize soru sormayı bilmiyoruz ki cevabını da bulalım.Güzel bir farkındalık yazısı.Tabi ki +1 yapacağım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın keşke kendimize doğru sorular sorarak kendimizi daha iyi tanıyıp eksi yönlerimizi değiştirebilsek bence de. Haklısın doğru soruları sormak doğru cevaplar almanın en önemli kuralı. Teşekkürler her şey için (:

      Sil
  11. Emeğinize sağlık güzel bir yazı olmuş. Ben de diyorum ki değişim gelişim, gelişim değişim getirir . Ben kendi adıma söylersem değiştiğimde her şey daha iyiye gitti. Sevgiler 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Haklısınız her şey bir sonraki adıma zemin hazırlıyor. O yüzden en başta değişime odaklanmalıyız. Sonrasında gelişim zaten gelecektir. Umarım değiştirebileceğimiz şeyleri değiştirecek azme sahiptiriz. Sevgiler benden (:

      Sil
  12. Değişmeyi çok isteyen ama bir türlü istediği yönde değişemeyen birisiyim. Geçmişte hayır diyemezdim bu huyumu yendim, kilo verme konusu da büyük bir değişim ama bazı huylarım aynı "takıntı" olayları aşırı takan ve kaygı duyan birisiyim ve bu huyumu aşmayı çok istiyorum umarım aşarım, aslında neyi neden taktığımi da biliyorum çok istediğim bir şeyin sonucunun ne olacağı takıntı konusu oluyor ve sonuç benim elimde olmayınca takıyorum, galiba ben olaylara müdahalesiz kalmaktan korkuyorum. Güzel bir yazıydı. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında her şeyin farkındasın. Bilinçlisin ve daha da bilinçli olmak adına ilerliyorsun. İnsanın kendini değiştirmesi çok kolay bir kavram değil. Hele ki istediğin yönde olumlu bir değişim yakalamak gerçekten de zor. Değişim adına önemli olsan sorunun farkında olmak ve onu düzeltmeye çalışmak. Sizde bu farkındalık fazlasıyla var. Umarım en kısa sürede ihtiyacınız olan değişimi yakalayabilirsiniz. Teşekkür ederim. Sevgiler benden...

      Sil
  13. Değişime dirensek de zamanın getirilerine teslim oluyoruz. Her şeyin hızla ortaya çıkıp hazmedilmeden tüketildiği bir ortamda sırf değişiklik olsun diye değişmeye karşıyım ancak zeminin oturduğu, koşulların uygun olduğu ortamda kişi değişime hazır olmalı. Aksi takdirde hem yeniliklerden hem de çevrenin getirdiği olumlu gelişmelerden uzak duran kişinin görüşleri kati olur ki bu da dar bir dünya görüşünün uzantısıdır. Paylaşım adına teşekkürler, sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında çoğu zaman zamanın getirilerine teslim olmak bizi yanlış değişimler geçirmeye maruz bırakıyor. Burada ki önemli nokta insan kendinde gördüğü noksanlıkların üzerine giderek bu eksik yönlerini değiştirmeli, geliştirmelidir. Yoksa zamanın akıntısına kapılarak farkında olunmayan değişimler bizi olumsuz etkileyecektir kanaatimce. Çok haklısın. Pozitif bir değişim için insan kendinde öncelikle bu değişime düzgün bir zemin hazırlamalıdır. Değişime doğru hazırlanmak belki de en önemli süreçtir değişim adına. Düşüncelerinizi benimle paylaştığınız için teşekkür ederim. Sevgiler bizden...

      Sil
  14. yanar dönerde olmamak lazım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yanar döner olmak ta bir değişim çeşididir. Ama istediğimiz bir değişim olduğunu sanmıyorum (:

      Sil
  15. Çevresini iyi gözlemleyen ve başkaların hatalarından da ders çıkarmasını bilen herkes değişme adayıdır. Önemli olan kendini bilmek ve kabullenmektir. Kendisini hiçbir zaman tartmayan, hep haklı olduğuna inanan ve yaptıklarının sonuçlarını sorgulayan herkese nasip olur değişmek. Hayat herkese bir yol çizer ve bir yerde mutlaka kesiştirir. Gittiğiniz bu yolda gördükleriniz, hissettikleriniz, yedikleriniz, biriktirdikleriniz, arkadaşlarınız vb. tecrübeniz olur. Değişmeyi istemek ve yanlışlardan kurtulmayı arzulamak en büyük erdemlerden biridir. Eline sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hatalardan ders çıkarmak biz insanoğlu için değişimin ilk aşamasıdır. Sonrasında ise geriye değişim adına ilk adımı atmak kalır. Öyle güzel anlattınız ki. Her bir cümleniz defalarca okunup tartılması gereken bir hazine gibi. Her bir kelimeniz için ayrı ayrı teşekkür ederim. Haklısınız. Değişmeyi istemek, değişim adına yapacağımız en büyük erdemlerden birisidir. Sizlerinde ellerinize sağlık bu değerli cümleler için...

      Sil
  16. Değişmeye dirensekte ,koşullar olaylar değiştikçe biz de değişime uğruyoruz zamanla.Önemli olan farkına vararak bilinçli ve olumlu bir değişim sanırım..Çok güzel bir yazıydı keyifle okudum:)Kaleminize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İstesekte istemesekte bir şekilde değişime uğramak zorunda kalıyoruz. Ama önemli olan istem dışı değilde, bilerek ve isteyerek; eksik olan yönlerimizi görerek değişime adım atmaktır. Haklısınız. Dediğiniz gibi önemli olan farkındalık yakalayarak olumlu bir değişim yapmak. Keyifle okumanıza çok sevindim. Değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim...

      Sil
  17. Ne olmak istiyorsak o olmak için çabalamalıyız.Hiç birşey imkansız değildir.Eğer oyolda mutlu olacaksak herşeye değer :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu motive edici cümlelerin için çok teşekkür ederim (:
      Haklısın. Eğer mutlu olacaksak her şeye değer. Bizi mutlu edecek değişimler yakalamak ümidiyle. Sevgilerimle...

      Sil
  18. Ne güzel yazmışsınız, emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  19. Düşüncenin olağan işleyişine bir yumruk atmaktır değişim. Ben burayı çok beğendim. Sen beni unuttun artık :((((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değişimi anlatabilmek adına yazmış olduğum bu cümlemi beğendiğin için müteşekkirim. En kısa sürede uğrayacağım ece ablam (:

      Sil
  20. Öncelikle Merhabalar! Sanırım blogunuza ilk yorumum. :)
    Farkındalık oluşturma açısından güzel bir yazı kaleme almışsınız. Teşekkürler. Sonuç kısmında yazmış olduğunuz aşağıdaki cümleye bir bakıma karşıyım.

    ""Günümüzde dünyanın, hayatın, teknolojinin kısaca her şeyin yaşadığı değişim bizleride bir şekilde değişmeye zorlar.""

    Genele yayarak örneklendirmem ne kadar doğru olabilir bilmiyorum ama bence gelişen teknoloji, yeni trendler ve "moda" safsatası aslında insanları bir benzeyişe sürüklemektedir.

    Ee, benim yorumlamam da bu kadar. Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar. Hoş geldiniz. Evet sanırım ilk yorumunuz olacak (:
      Eğer azda olsa farkındalık yaratabildiysem ne mutlu bana. Ben o son cümlemde değişimin kaçınılmaz sonuç olduğundan bahsetmek istedim. Tabi ki de amacımız pozitif yönde bir değişim elde etmek. Ama dediğiniz gibi negatif yönde değişim bizi benzeyişe sürükler. Ben akıntıya kapılmayı değil ona karşı yüzmeyi değişim olarak görüyorum. Tabi ki de akıntıya kapılmamızın gerekli olduğu kısımlarda olacak elbette. Teknolojinin gelişmesine ve gelişen teknolojiye ayak uydurmamak elimizde mi ki ? Örneğin ben telefon kullanmayacağım telgrafla yazışacağım ya da arabaya binmeyeceğim at ve develerle seyahat edeceğim dememiz mantıklı olur muydu hiç ? Gördüğünüz gibi teknolojik değişim ve ya teknolojik gelişim bizi istesekte istemesekte değişime zorlar. Söylediğiniz gibi trend ve moda safsatasına bende sıcak bakmıyorum.
      Vakit ayırıp değerli düşüncelerinizi esirgemediğiniz için teşekkür ederim. Sevgilerimle...

      Sil
  21. Değişmek zor ve emek istiyor. İnsanlar sanırım artık iyice emek harcamadan yaşamaya çalışıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın değişim gerçekten çok emek isteyen bir eylem. Evet insanlar artık her şeyi kolay yoldan yapmanın derdindeler. Değişmek isteyen çok ama değişim için sabır ve kararlılık gösteren çok az kişi var. Tabi ben olumlu manada bir değişimi kastediyorum. Yoksa hayat şartlarının biz insanoğlunu değişmeye zorlamasından değil. Vakit ayırdığınız için teşekkür ederim...

      Sil
  22. Haklısınız. Değişmeye çalışmak, değişmek için çabalamak değişim adına atacağımız ilk adım olmalıdır. Konu ister değişim olsun ister farklı bir şey olsun değişemem,yapamam vs şeklinde olumsuz düşünceler bizi başarısızlığa götürür. Öncelikle değişime zihnen hazır olmak gerekir. Özellikle biz insanoğlu ne kadar da kolay değişiyoruz ya da değişmek zorunda kalıyoruz. Vakit ayırıp düşüncelerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
  23. Çok güzel bir paylaşım bu. Çok da yorum almış. Ne mutlu.
    Pozitif değişimden yanayım ben de. Son cümlende yönelttiğin soru üzerine düşündüm de; kendimi değiştirmek adına uyguladığım yöntemler var mı diye; öyle çok sivri uçları olan ve çok katı kalıplarla yaşayan biri değilim karakter olarak. Kendimle barışığım ve beni olumlu yönde geliştirecek olan her şeye açığım. Değiştirmem gereken olumsuz yönlerim varsa da bunu kendime bile hissettirmeden yapıyorum galiba. Yöntemsizlik de bir yöntem olabilir mi acaba? :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim beğenmenize çok sevindim. Aynen bende sizin gibi pozitif değişimden yanayım elbette. Zaten pozitif değişimin haricinde olan değişim tam manasıyla amacına ulaşamamış oluyor. Değişim değil bir nevi zamanın akışına ayak uydurmak, rüzgarda savrulmak oluyor. Öyle güzel anlattınız ki... Esasında katı kalıplarda yaşamak bizi hem mutsuz hemde dünyada başarısız kılıyor. Olumlu yönde bizi geliştirecek değişimlere açık olmak biz insanoğlunu başarılı kılacak en önemli etmenlerden sanırım. Bence yöntemsizlik en iyi yöntemlerden birisi (: Bu değerli yorumun için müteşekkirim. Sevgilerimle (:

      Sil
  24. Kötü ve olumsuz yönler değişecekse eğer eyvallah ama kişilerin istekleri doğrusunda olacaksa kalsın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim burada anlatmak istediğim pozitif değişimdi. Yani kendimizde gördüğümüz eksiklikler sonucu bu eksiklikleri gidermeye yönelik olan değişimi kastetmiştim. Zaten diğer türlüsü zamana ayak uydurmak, rüzgarın estiği yöne gitmek olurdu. Değişim değil dönüşüm olurdu...

      Sil
  25. Benim sürekli blogger temasını değiştirmem de bir değişimdir.:)
    Gayet iyi açıklamışsın . İstemesekte değişim kaçınılmazdır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende sürekli değiştiriyorum (:
      Değişim güzel. İnsanı hep aynı rutin boğuyor hep.

      Sil
  26. çok güzel yazı yazmışsın :) tebrik ediyorum seni

    YanıtlaSil
  27. Emeğine sağlık :) değişmek istemeyene değişim zor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın. Önce istemek lazım her şeyden önce. Teşekkürler (:

      Sil
  28. Çok beğendim bu yazıyı, emeğine sağlık. Değişim için öncelikle gerçekten istemek gerekiyor, yoksa birinin demesiyle olmuyor. Bazı şeylerin farkında olmak, hayatını biraz daha farklı yaşamak ve gerçekten o anda kalabilmek. Bu anlamda okuduğum bir kitap çok faydalı oldu bana. Hayat Cesurlara Torpil Geçer kitabını okuduktan sonra çok değiştim. Herkese şiddetle tavsiye ederim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Beğenmenize sevindim. Haklısın. Kendimiz tam manasıyla gerçekten içimizden gelerek değişimi istemezsek olmuyor. Daha önce ismini hiç duymamıştım. Okumaya çalışacağım. Tavsiyen ve yorumun için çok teşekkür ederim (:

      Sil
  29. Degismek istemiyorum sürekli amaa sürekli degisim gösterenlerden de nefret ediyorum :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sürekli değişmekten ziyade gerekli olduğunda değişmek ve değişmek gerektiğini kabullenmek önemli bence. Aynı hataları tekrar tekrar yapmaktansa ders alıp gerekli değişimleri yapmak bizi daha başarılı kılacaktır.

      Sil
  30. Yıllar su gibi akıp geçerken geriye dönüp bir bakmışsınız gerçekten değişmişsiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten istesekte istemesekte değişim kaçınılmaz. Önemli olan olumlu bir değişim yakalamak. Umarım geçen yıllar bizlere olumlu değişimler katar. Teşekkürler...

      Sil

Önemli Notlar

1-)Hiçbir hesabınız yoksa bile rumuz belirterek anonim olarak yorum yapabilirsiniz.
2-)Yorumunuza gelecek cevabı takip etmek için "beni bilgilendir" kutucuğunu işaretleyebilirsiniz.
3-)Yorumlarınız benim için çok değerlidir.Lütfen olumlu-olumsuz düşüncelerinizi paylaşmaktan çekinmeyin.

Hayat paylaşınca güzel :)

Copyright © 2011-2021 I © Sitede yer alan tüm içerikler Meczup Yazar'a aittir. Hiçbir şekilde KULLANILAMAZ. MECZUP YAZAR