1.07.2018

Mutluluk Nedir ? Mutluluk Sizce Ne Demektir ?


İnsanın anlam arayışı serüveninde çok sık karşılaştığı bir konudur mutluluk. Bu anlam arayışının nihai bir şekilde sonuçlanabilmesi için bir insan olarak mutluluğun tanımının yapılması gerekir. Peki herkesin aradığı ama çoğunun bulamadığı bu mutluluk nedir ? Mutluluk arayıpta bulunabilecek bir şey midir ? Gelin hep birlikte bu soruların yanıtlarını arayalım...




Mutluluk Nedir ? Mutluluk Ne Değildir ?


Mutluluk önce onu istemektir. İstemediğimiz bir şeyi elde etmemiz mümkün müdür ? Ben tüm insanoğlunun doğuştan mutlu olarak doğduğuna inananlardanım. Neden mutsuz olarak doğmuş olalım ki ? Asıl sormamız gereken soru şu ki var olan bu mutluluğumuzu nerede kaybettik. Hangi gözyaşlarıyla onun gitmesine izin verdik. Hangi ihmalimiz onun gidişine sebep oldu. Mutluluğumuzun kaybı bir ihmaller silsilesi sonucu ortaya çıkan bir durumdur. İnsanlara değer vermeyi ihmal ettik. Karşılıksız yardım etmeyi ihmal ettik. İçten bir gülümsemeyi ihmal ettik. Ve en nihayetinde mutluluğu kaybettik.


Mutluluğu Nerelerde Aradık ?


Mutluluğu kaybettiğimizi geçte olsa anladığımızda onu aramaya başladık. Arayıpta bulabileceğimizi zannettik. Ona aslında kalbimizin derinliklerinde sahip olduğumuzu bilemedik. Mutluluğu dış görünüşte aradık. Parayla sahip olduğumuz daha sonrasında ise onların bize sahip olduğu  nesnelerde aradık. Mutluluğu beton, tuğla ve çimentoda aradık. Bu betonlara sahip olabilmek için yıllarımızı harcadık. Mutluluğu metallerde aradık. Benzin, 4 teker ve plastiğin bizi mutlu edeceğini sandık. Zaman geçtiğinde satın aldıklarımız yine bize sahip oldu ve biz ise yine sadece mutsuz olduk.


Gerçek Mutluluk Diye Bir Şey Var Mı ?


Mutluluğu maddiyatla elde edilen nesnelerde arayanlar  mutluluğu gerçek yalan diye ikiye ayırdılar. Oysa mutluluk özdü. Özden gelendi. Yüreğinin içinde sadece senin açabileceğin bir odada saklıydı. Mutluluk asla bir nesne olmadı. Bu nedenle bir eşya gibi bir para gibi sahtesi de yoktu gerçeği de. Mutluluk sadece vardı. Ona sahip olmamızı bekliyordu.


Mutluluk Üzerine Soru Ve Cevaplar.


# Mutluluğu bir anneye sordum bana bebeğini gösterdi...

# Mutluluğu bir bebeğe sordum bana oyuncağını gösterdi...

# Mutluluğu bir oyuncağa sordum bana birine ait olabilmektir dedi...


SONUÇ:

Mutluluğun tanımı biz insanoğlunun her biri için farklı anlamlar ifade ediyor. Önemli olan onu arayıp bulabilmek ona sahip olabilmektir. Bu yazımda size mutluluğun ne demek olduğunu anlatmaya çalıştım. Bu yazdığım satırlar eğer yüreğinize dokunabildiyse ne mutlu bana. Peki sahi sizin için mutluluk neydi ? Yanıtlarsanız sevinirim. Mutluluklar dilerim...



106 yorum:

  1. Mutluluk yazısı çok güzel olmuş..:)Bende aynı fikirdeyim, yani insanların doğuştan mutlu olduklarına inanalardanım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Beğenmene çok sevindim (: O halde o mutluluğumuz daim olsun ve hiç bir zaman kaybetmeyelim inşallah. Mutlu günler dilerim...

      Sil
  2. Benim için mutluluk ailem...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim içinde mutluluk nedenlerimden birisidir ailem...

      Sil
  3. Mutluluğun doğuştan olup, olmadığı konusunda hiç düşünmedim. Aranıp, bulunacak bir şey olduğunu da düşünmüyorum. İyi ve dürüst yaşayan insanların mutlu olduklarına inanıyorum. Çünkü bence mutluluk iyi hissetmektir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben dünyaya doğuştan mutlu olarak geldiğimize inananlardanım. Biz yaptıklarımız hatalarla var olan mutluluğumuzu yok ediyoruz bence. Elbette ki mutluluk el ile tutulan somut bir nesne olmadığı için aranıp bulunması biraz mecazi bir kavram oluyor. Ama yinede mutsuzluğumuzu giderecek bazı adımlar atmamız gerekir. Haklısınız bende sizin gibi iyi ve dürüst yaşayan insanların mutlu olduğuna inanıyorum. O halde daha fazla iyi hissedip daha çok mutlu olabilmek ümidiyle. Değerli yorumunuz için teşekkür ederim. Sevgilerimle...

      Sil
  4. Çok doğru yazmışsınız kaleminize sağlık. Mutluluğu manevi değerlerde, maneviyatta aramalıyız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız. Şu yalan dünya da tek gerçek olan manevi değerlerdir ve ancak o bizi mutlu edebilir. İçimizdeki boşluğu ancak o şekilde doldurabiliriz belkide. Teşekkürler yorumunuz için...

      Sil
  5. Mutluluk benim için anlamlı bir hayat sürebilmek ve huzurlu bir aileye sahip olmak. Ancak,dunyada öyle adaletsizlikler, zulümler, acılar yaşanıyor ki, insanı mutluyum diyemiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen de mutluluk birlikte içilen bir bardak çayda bulunabiliyor. Kitaplara Kaçanları ziyaret edersen orada çay var..

      Sil
    2. Çok haklısın. Anlamlı bir hayat sürebilmek ve huzurlu bir aileye sahip olmak mutluluk için atılabilecek en güzel adımlardan birisi. İnsan mutlu insanlarla mutlu olabiliyor çünkü mutluluk çabuk bulaşan bir şey.Yaşanan onca acı ve adaletsizlik bizleri üzüyor. Umarım gelecek daha güzel olur. Vakit ayırıp mutluluğun tanımını yaptığın için müteşekkirim...

      Sil
    3. Haklısın çay beni de fazlasıyla mutlu ediyor (: Çay içmek için uğrayacağım

      Sil
  6. Mutluluk ulaşılması gereken bir şey değildir. Mutluluk bir sonuçtur. Mutlu olmaya odaklanırsak, ona direkt ulaşmaya çalışırsak maalesef başarısız oluruz. Eğer siz hayatın gidişatını olumlu bir şekilde geçirirseniz fark etmeden mutlu olacaksınızdır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonuçların en güzelidir mutluluk belkide. Kabullenmek, pes etmek yerine yinede mutluluk adına çabalamaya değer diye düşünüyorum. Bazen hayat insanı o kadar yıpratıyor ki bir daha mutlu olamayacak sanıyor insan kendini. Umarım bizlerde fark etmeden mutlu olanlardan oluruz. Teşekkür ederim düşüncelerini paylaştığın için...

      Sil
  7. Mutluluk her değerli anımı anlamlı ve güzel şeylerle doldurmak ve sevdiklerimin yanında olması. Parayla satın alınan mutluluklar geçicidir. Hani derler ya bir yer sofrasında bir çeşit yemek ama helal yemenin rahatlığı işte bu mutluluk.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın her bir anımız değerli olmalı çünkü hayat anlardan ibaret ve o anları dolu dolu sevdiklerimizle beraber yaşayabilmek mutlu edecek bizleri. Öyle güzel anlattın ki az olsun ama Allah o helal yemekten ayırmasın bizleri. Helal yemekten başkası bizleri mutlu edemez zaten. Değerli vaktini ayırıp bu güzel dizeleri paylaştığın için çok teşekkür ederim...

      Sil
  8. Uzun zaman sonra çok güzel bir yazıyla geri dönüş yapmışsın. Zevkle okudum.. Mutluluk benim için çok şey. Bazen en basit şey de bazense imkansıza ulaşmakta. Mutluluk benim için değişken.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın epey zaman oldu yazı yazmayalı. Yazımı beğenip zevkle okumanız çok mutlu etti beni çok teşekkür ederim. Aslında mutluluğun değişken olması güzel bir şey çünkü birinin peşini bırakıp hemen öbürüne koşabiliyorsun. Mutluluk tek olsaydı onu kaybetmek çok kötü olurdu. Düşüncelerini paylaştığın için çok teşekkür ederim.

      Sil
  9. Bilim insanları mutluluğun genlerle ilgili olduğunu bulmuşlar en son. Yani bazı insanlar doğuştan mutluluk genleri daha aktif olabiliyormuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutluluk adına böyle bir araştırmayı hiç duymamıştım. Bende doğuştan mutlu doğduğumuza inananlardanım. Hayatta ki seçimlerimiz ya da vazgeçtiklerimiz bizi bir şekilde mutsuz ediyor. Teşekkür ederim bu değerli bilgiyi paylaştığın için...

      Sil
  10. Uzuuuun bir yorum atmıştım. Aynısını bir daha toparlayamam herhalde. Denetimemi takıldı acaba. Neyese güzel bir konu seçmisin. Emeğine sağlık. Selamlar :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok benim blogumda denetim kullanmıyorum dileyen dilediğini yazabilsin diye. Gerçekten o uzun yazını okuyamadığım için çok üzüldüm. Sağlık olsun nasip değilmiş. Yine de bu dizeleri yazman beni mutlu etti. Çok teşekkür ederim. Selamlar benden (:

      Sil
  11. Ben kolay kolay mutlu olamayanlardanım ve bu durumda can sıkıcı bir durum. Geçende biriyle konuşurken bana mükemmellik mi yoksa ufak şeylere mutlu olmak mı diye bir soru sormuştu cevabım ufak şeylere mutlu olmaktı bunu çok istiyordum ama beynimde kalıplaşmış düşüncelerim yüzünden asıl cevabım ise mükemmellik daha doğrusu başarı. Başarılı olup en önce kendimi geliştirmek ve kendime verdiğim sözü tutmak sonra da bunu gereken kişilerle paylaşarak gelişime katkı sağlamak zaten en büyük amacımda bu. Mutluluk benim için oydu ve maalesef buna yaklaşamayıp uzaklaştığım her günde mutsuzluk nedeni. Gerçekten güzel bir yazıydı teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnan bende senin gibiyim. Bazı insanlar çok kolay mutluluğu yakalıyor lakin benim için öyle değil. Haklısın. Beynimizde ki o kalıplaşmış düşünceler bizi mutsuz ediyor. Toplum ve hayat şartları başarının mutlu edeceği yargısını sürekli bize empoze ediyor. Bir şekilde hayat bizi mutsuzluğa itiyor istesekte istemesekte. O hedefine yaklaşmayı ya da uzaklaşmayı düşünme. O hedefin için çabalamanın seni mutlu edeceğine inandır kendini. Çünkü çabalamak çoğu zaman elde etmekten daha güzel inan bana (: Beğenmene çok sevindim ben teşekkür ederim (:

      Sil
    2. Bu kulağa hoş geliyor hedef için çabalamanın mutlu etmesi. Bunu deneyeceğim, selamlar :)

      Sil
    3. Deneyecek olmana çok sevindim (: Umarım sana göre mutluluğun tanımı ne ise ona kavuşursun. Ve aleyküm selam (:

      Sil
  12. Tüm bunlardan evrensel bir ortak mutluluk olayının çok da kolay olmadığı sonucuna vardım açıkçası :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende kendi kendime mutluluk nedir diye uzun uzun düşündükten sonra bende sizinle aynı kanıya vardım (: Mutluluğun tanımı her birimize göre değişse de umarım her birimiz bizi mutlu edecek şeylere sahip olabiliriz...

      Sil
  13. Mutluluk hayatta en önem verdiğim duygu olmuştur.Yüreğimizdeki ufacık bir kıvılcım gibidir ne zaman neyin karşısında alevleneceği içimizi ısıtıp, huzur vereceği belli olmaz.Yeter ki etrafımıza bakmayı ve görmeyi bilelim.Her yerde, her şekilde, herhangi bir zamanda karşımıza çıkabilir.Arayarak da bulunabilir ya da en bedbaht olduğumuz anda , bir şey bizi mutlu ediverir, gülümsetir, şaşar kalırız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutluluğun tanımını öyle güzel öyle naif anlatmışsınız ki... Üzerine söyleyecek başka bir cümle kuramadım. İnşallah tamda ümitsiz olduğumuzda çıkıverir karşımıza mutluluk. Çünkü bu sıralar gerçekten de mutlu olmaya, birilerini mutlu etmeye ve birilerinin mutluluğuna ortak olmaya ihtiyacımız var. Çok teşekkür ederim bu değerli dizeleri paylaştığın için. Saygılarımla. Vesselam...

      Sil
  14. Nefes alıyorsak ve güne sağlıklı uyanıyorsak, hele ki sevdiklerimiz yanımızdaysa bu bile mutlu olmak için bir sebeptir. Şükretmek gerekir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şükredeceğimiz o kadar çok şey var ki. Sadece bunların varlığı bile başlı başına bizi mutlu etmeye yeterde artar bile. Umarım şükrünü bilen ve sahip olduklarıyla mutlu olan insanlardan oluruz.Düşüncelerini paylaştığın için çok teşekkür ederim...

      Sil
  15. Bence bir yandan mutluluk insanların bakış açısına da bağlı. Kendi mutluluğumuzu bulmalıyız fakat hayatın hep olumsuz yönlerini gören birinin kendi mutluluğunu bulması zor geliyor bana. Belki de şükrederek başlayabiliriz mutluluğumuzu bulmaya. Çok güzel bir yazı olmuş bu arada :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın bende senin gibi düşünüyorum mutluluk tamamen bakış açısına bağlı. Az ile mutlu olabilen çok ile mutsuz olan çok insan var. Mutluluk göreceli bir kavram. Neye baktığımıza ve neyle ilgilendiğimizle alakalı. Kesinlikle her zaman her şeye mutluluğa da hüzne de şükürle başlamalıyız. Çok teşekkür ederim yazımı beğenmene sevindim (:

      Sil
  16. Mutluluk ânda kalabilme halidir bence,beklentisiz bir şekilde keyif almak ve huzuru yakalamaktır diye düşünüyorum:))Çok güzel bir yazı olmuş gerçekten emeğinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle güzel ifade ettiniz ki (: Mutluluk anda kalabilme halidir bu ne güzel bir ifade öyle (: Sanırım bu zamana kadar okuduğum mutluluğun tanımını yapan en güzel cümle diyebilirim (: Bu değerli cümleler için müteşekkirim. Saygılarımla...

      Sil
    2. Asıl ben teşekkür ederim beğeniniz için,bu yorumunuzla da ben mutlu oldum şimdi:))

      Sil
    3. Mutlu olmanıza çok sevindim. Bende ziyadesiyle mutlu oldum. Mutluluğumuz daim olsun ((:

      Sil
  17. Mutluluk akrabadan uzak kalmak demektir. Mutluluk sorunlu kadına yol vermektir. Mutluluk libido değildir. Minimalist yaşamaktır. Mutlu olmak için kamunun bize dayattığı değer yargıları ile hareket etmek zorunda değiliz. Mutluluk gel lan keraaneciii diyerek bir köpeğin karnını doyurmaktır. Baksır'la evde gezebilmektir. İpim kuşağıma denk yaşamak ancak tembel de olmamaktır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutluluğu ifade edişiniz, ve kullandığınız cümleler o kadar içten ve samimi ki... Bunun için çok teşekkür ederim. Sanırım mutluluğu ifade eden en saf en katıksız cümleler sizinkilerdi dürüst olmak gerekirse. Tek diyeceğim mutlu olmak için ya da mutluluğu tanımlamak için o kadar çok yol var iken biz umarım mutlu olmayı başaranlardan oluruz. Tekrar teşekkür ederim...

      Sil
  18. Sürekli ya da ömür boyu mutluluk diye bir kavram yoktur.Yakalamaya çalışmaktansa hissetmek ve tadını çıkartmak gerek :) Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ömür boyu mutlu olsak belki de hayat çok kötü olurdu. Mutlulukta mutsuzlukta zaman zaman hissedilmesi gereken bir duygu sanırım. Haklısın mutluluğun tadını çıkarmak lazım her zaman. Teşekkür ederim. Sevgiler benden (:

      Sil
  19. Mutluluk kavramı, kişiden kişiye, ve de her canlı için farklı şeyler ifade ediyor bence. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız. Mutluluk nedir sorusunun ne belli bir cevabı var ne de herkes tarafından kabul edilmiş bir yanıtı. Herkes nasıl mutlu oluyorsa öyle yapmalı (:

      Sil
  20. Mutlu anlar var bence, aynen mutsuz veya daha kötü anlar oldugu gibi. Ben cok kolay, minicik bir seyden mutlu olabiliyorum sansliyim sanirim 😊.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında hem mutlu anlar var hemde daha az mutlu olduğumuz anlar var. Her ne olursa olsun her kederin içinde görebileceğimiz mutlu bir an olmalı bence (:
      Küçük şeylerden mutlu olabiliyorsan ne mutlu sana. Evet bence şanslı olan azınlık kesimdensin sende (:

      Sil
  21. Mutsuzluğun karşıtı 'mutluluk'. Sürekli mutlu olmak mutlu kalabilmek mümkün değil.Çünkü hayat adil değil bir kere!. Ve hiç durmaksızın akan bir hayat var! Akan ve sürekli değişen... Büyük yıkımlar ve kayıplar yaşayan bir insan mutlu olabilir mi!. Örnek evladını yitirmiş, en sevdiğini yitirmiş...maddi kayıplar yeniden elde edilir ama manevi kayıplar da aynı şeyi söyleyemeyiz!. Dolayısı ile 'mutluluk' kavramı da herkes için farklı olacaktır, çünkü hiç kimsenin hayatı bir diğerine benzemez!. Hayatın böyle bir menem şey olduğuna kanaat getirip, elindekilerle mutlu olmaya çalışırsın. Ne geçmiş ne de gelecek aslolan bugündür!. Dün yaşadığın mutluluklar olmuşsa onları arada sırada anar/güler geçersin sadece. Ama gözyaşlarını da hiç hafife almazsın!. Hayatın içinde mutluluk da mutsuzluk da hep yanyanadır çünkü... Anton Cehov'un dediği gibi; "Hayat seni güldürmüyorsa, Espriyi anlamadın demektir." :))

    Sevgilerle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında ne mutluluk sürekli ne mutsuzluk ve nede hayat. Her şeyin bir sonu olması güzel bir şey bence. Mutluluk sürekli olsaydı belki de biz kederlenmeyi özlerdik. Belli olmaz biz insanoğlu özleyebilir yani (: Aslında kederlerimizi ortak bir payda da toplayabilsek, bölüşebilsek belki de mutluluklarımız da aynı olur. Dünyada tüm fakirleri doyuracak kadar yemek var lakin hala birileri aç. Belki de birileri birilerinin aç olmasını istiyor ve birilerinin açlıktan korkmasını istiyor. Zaman kölelik zamanı ama köle olduğumuzun farkında değiliz...
      Yorumunuzu bir kaç kez okudum. Ve gerçekten de sevdiğim bir kitabın satırlarını okumak gibi mutlu etti beni. Emeğinize, harcadığınız zamanın her bir zerresine teşekkür ederim. Galiba ben o espriyi anlayamayan kesimdenim (:

      Sil
  22. Devamlı gülmek, şen şakrak olmayı zannetmeyle başlıyordu mutluluğun yanlış tanımı. Mutluluk iç huzuru demektir bence.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın. Şu dünyada iç huzuru bulabilen insan gerçek mutluluğu bulmuş demektir...

      Sil
  23. mutluluk ve sadet aynı şey mi diye düşündüm
    niye düşündüm
    okumakta olduğum enteresan kitapta saadetin tanımı var :
    "ey beşeriyet" diyor "saadet hayatı olduğu gibi kabul edip, insana yüklediği yüklere razı olup, bunun daha iyi olması için gayret etmektir"

    Saadetin de mutluluğun da tanımı yaştan yaşa , yerden yere değişiyor. Çöldeki için buz, kutuptaki için güneş.

    Yorum bu kadar uzatılmaz di mi :-)

    Güzel konu güzel yazı
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belkide mutlulukla saadet aynı şeydir. Bence aynı şey olabilir eğer yaptığın tanıma bakılırsa (:
      Ne güzel cümleymiş o öyle. Hangi kitaptan alıntı acaba ?
      Haklısın mutluluk yaş ile ya da o yaştaki hayata bakış açısı ile orantılı olarak değişiyor.
      Yorum böyle güzel olursa eğer bu kadar dan fazla bile uzatılır bence (:
      Çok teşekkür ederim bu güzel yorumun ve güzel sözlerin için.
      Sevgiler benden...

      Sil
  24. Mutluluk andır..
    yani mutlu insan yoktur, mutlu anlar vardır,
    bazılarımız mutlu anları daha fazla yaşarken,
    bazılarımız daha az yaşar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence mutlu anlar mutlu eder insanı. Dediğiniz gibi mutlu an vardır. Ve mutlu anın mutlu ettiği mutlu insanda vardır. Az da olsa çok ta olsa aslında mutluluk hepimizin bildiği, yaşadığı bir duygu. Umarım mutluluğumuz daim olur. Teşekkürler yorumun için. Sevgilerimle...

      Sil
  25. Ben Aşk’a olan inancımı kaybettim ;( Ben sevdim, Her seferinde yıkıldım. Çevreme bakarak genelleme yapıyorum herkeste bir ego bir kendini beğenmeler. Sahip olunca kadını malları zannediyorlar gibime geliyor artık. Herkes Selfie çekip gülümseyerek fotoğraf paylaşıyor ama arkasındaki olaylar çok farklı. Ben Mutlu olamıyorum galiba. Tek Tesellim kendim. Kendimi de sevmesem ne yapardım bilmiyorum. Depresyondayım ben galiba .s .s

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her ne olursa olsun, neye karşı olursa olsun aşka olan inancını asla kaybetme. Çünkü aşka her daim ihtiyacımız var. Gerek bir insanı sevmek için, gerek bir hayvanı sevmek için ve gerekse karşılıksız sevmek için... Her seferinde yıkıldıysan eğer her seferinde daha güçlü kalk ki bir sonraki seferde acın daha az olsun. Dünya böyle işte düşe kalka ilerlemeye çalışıyoruz bir gün biteceğini bile bile. İnsanlar çığırından çıkmış insanlığını kaybetmiş artık. Kadına bu dünya da ne zaman değer verildi ki şimdi değer verilecek ? İnsanlar diğer insanlara mutlu görünmek için her selfide ayrı bir role bürünüyor. Bu neyin kafası ? Bu neyin çabası ? Elbetteki mutlu olacaksın. Neden mutlu olamayasın ki. Güneş batıyor bir gün doğuyor. Hayat ise o aradaki yaşadıklarımız değil mi ki... Kendini her şeye inat herkese inat çok sev. Çok sevki mutlu olasın; çok sevki mutluluğu bulasın. Hepimiz söylesekte söylemesekte bir çeşit depresyondayız. Umarım gelecekte daha mutlu olabiliriz...

      Sil
  26. Etrafımızda mutluluğu arayanları bırakın mutluluğu kaybettiklerini bile fark etmeyen insanlar var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutluluğu bulamamaktan daha kötü olan şey mutluluğu kaybettiğinin farkında olamamak. Aslında her şey için bir farkındalık çabası var neden mutluluk için olmasın ki ? Neden reklamlarda mutlu musunuz diye bir kamu spotu olmasın ki ? Olmalı aslında...

      Sil
  27. mutlulukla ilgili güzel bir düşünce yazısı daha..🙂 ben de edindiğim tecrübelerimce mutluluğu açıklamaya çalışayım,tabii başarabilcek miyim? 🙂

    mutluluk,"yaşadığımız sıkıntılar olmazsa eğer mutluluktur" diye düşünenler olabilir..Aslında tam tersi..Sıkıntılar olmazsa,mutluluğun kavramı bile olmazdı herhalde..sıkıntılar olacak ki,sıkıntıların çözümlenmesinden sonra mutlu olabilsin insan..Sıkıntısı olmayan insan mutlu mudur? sıkıntıları çözülmüşse olabilir..😀 bu düşünce,bu şekilde uzayıp gideceği için kısa kesmek yerinde olur..🙂 mutluluk kavramıyla ilgili güzel bir yazı olmuş,emeğinize sağlık..🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazımı güzel bulduğunuz için müteşekkirim (: Elbette size göre mutluluğun tanımını yapabilirsiniz neden olmasın ki (:

      Haklısınız aslında. Hiç bir sıkıntımız olmasa mutlu oluruz diye düşünüyoruz ama bu doğru değil gerçekten de. Sıkıntılar, başarısızlar ve hayal kırıklıkları olacak ki başardığımız her durumun sonrasında elde ettiğimiz şey değerli olsun; bizi mutlu etsin. Tekrar çok teşekkür ederim bu değerli yorumunuz için. Şimdiden beni mutlu ettiniz bile (:
      Sevgilerimle...

      Sil
  28. Mutluluk gibi soyut kavramların tanımlanmaya ihtiyacı yok belki de :) Dediğiniz kadar basit, özden gelen, orada olan bir şey bence. Kalıplara soktukça uzaklaşan ve sürekli insanlarla olaylarla nesnelerle bağdaştırıldığı için yokmuş zannedilen bir şey.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kim bilir haklısınız belki de (: Ben azıcıkta olsa mutluluk adına bir şeylerden bahsetmek istedim sadece. Belki de mutluluk üzerine yazmak,konuşmak ve ya düşünmek bile insanı mutlu etmeye yeter. Haklısınız.Bence basit olan her şey güzel, her şey anlamlı ve her şey değerli. Tabi ki mutlulukta öyle (: Vakit ayırıp mutluluk hakkında ki düşüncelerinizi paylaştığınız için çok teşekkür ederim. Beni mutlu ettiniz bile (: Umarım sizde yazımı okurken mutlu olmuşsunuzdur. Saygı ve sevgilerimle.Vesselam...

      Sil
  29. Ulaşamayacağı şeyler istemek mutsuz eder insanı. Hayalleri katmıyorum tabi ki buna. Elindeki ile yetinebilen insanlar mutludur. :)

    Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neyin ulaşılır neyin ulaşılmaz olduğunu kim bilebilir ki (: Bence hayat sürprizlerle dolu ve yeterince çabalarsak bir çok şeyin üstesinden gelebiliriz. istediğimiz şeyi elde edemesek bile sadece çabalamakta bizi mutlu edebilir bence (: Hayatta ki en önemli şey elindekiyle yetinebilmek bencede. Eğer bunu yapabiliyorsak ne mutlu bize (: Çok teşekkür ederim...

      Sil
  30. Mutluluk çok göreceli bir kavram .Önemli olan mutlu olmanın hakkını vermek :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın. Mutluluk kişiden kişiye göre değişen bir kavram. Aslında şu hayatta yaşadığımız sürece herşeyin hakkını vermek lazım. Hakkını vererek yaptığımız herşeyin bizi mutlu edeceği kanaatindeyim. Düşüncelerini paylaştığın için müteşekkirim (:

      Sil
  31. Mutluluk kimin elinde,kimin cebinde,kimin icinde gizli bilemiyorsun.Sadece tu-ket-mek kelimesinin baskinligi hissediliyor.
    Sevgiyi,emegi,sabri,ozguveni ve ilgiyi....Teker teker elden gidiyor.
    Enson ne zaman dolu dolu sohbet ettik etrafimizdakilerle.Minik bir cocugun hayayllerini sonuna kadar dinliyor muyuz?
    Mutlulugu biz istemiyoruz bu durumda, bizi terk eden mutluluk degil!!!Biz onu terk ettik,tu-ket-tik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birer birer tükettiklerimiz geçip gittiler artık. Dünü tükettik. Yarının geleceği belirsiz. E madem sadece bugün kaldı elimizde; o zaman onu tüketmemek için elimizden geldiğince çabalamalıyız değil mi ?
      Dolu dolu sohbet etmemek için elimizden geleni yapıyoruz. Zamanım yoklar, meşgulümler, bitmeyen pembe diziler hepsi laf-ı güzaf. Minik çocuğun hayalleri kimin umurunda. Umursamıyoruz çünkü hep meşgulüz.
      Belkide haklısınız. Mutluluğu biz tükettik, belkide hiç istemedik.
      Zaman ayırıp bu değerli cümleleri paylaştığınız için müteşekkirim. Sevgilerimle. Vesselam...

      Sil
  32. Merhaba bloğunuzu keşfettiğime çok sevindim. Ne güzel paylaşımlarınız var burada böyle. :)Takipteyiz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Çok teşekkür ederim nezaketiniz için. Beğenmenize çok sevindim (: Sevgilerimle...

      Sil
  33. Benim içinde mutluluk "an"dan ibarettir. Yani mutlu anlar vardır. Daimi mutluluğa kafa yorarak kendimizi ondan mahrum hissetmemeliyiz. Her an yüksek hissedemeyiz. Mutlu anlarımızın kıymetini bilirsek o sıcaklıkla her daim, soğukta bile, içimizi ısıtabiliriz.

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende artık uzun uzadıya yaşamıyorum hayatı. Anlara sığındım, anlarda kaldım. Mutlu anlar, mutsuz anlar diye ayırmadım bile. Sadece andayım. Şuanda burada olduğum gibi...

      Haklısın NiNi. Belkide şu hayatta bilemediğimiz tek şey kıymet bilmek. Umarım biz bilenlerden oluruz. Bu değerli cümlelerini benimle paylaştığın için müteşekkirim. Sevgilerimle...

      Sil
  34. Çok güzel bir yazı olmuş. İnsanın severek,isteyerek yaptığı her şeyde mutluluk vardır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazımı beğenmenize çok sevindim. Haklısınız. Sevmek çok önemli. Hakiki sevginin tükenmekte olduğu şu günlerde sevginin kıymetini bilmek ümidiyle. Vesselam...

      Sil
  35. Şimdi mutluluk ile ilgili yorum yapmak zor. Kişiye, bulunduğun yere hatta ana göre değişebiliyor. Birini mutlu eden şeyler bi başkası için yetersiz gelebiliyor. Bana kalırsa beklentilerimizi yüksek tutmazsak mutlu olma şansımız daha fazla olur diye düşünüyorum. Başkalarını mutlu etmenin bize de aynı duyguyu yaşatacağı kinusunda da sana kesinlikle katılıyorum.
    Plusın kapanması konusuna gelirsek,şu an bu yorumumu blogger üzerinden yapıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdi de profilimi blogger olarak değiştirdim. Bana kalırsa senin yorumlar silinmeyecek ancak, yorumlayanlara plustan ulaşılamayacak.

      Sil
    2. Haklısın. Mutluluk sadece anlardan ibaret. Bir bakmışsın mutlusun, bir bakmışsın mutsuz. Evet bende öyle düşünüyorum. Aksi bile olsa, yani başkasını mutlu etmek bizi mutlu etmemiş olsa bile en azından karşımızdaki kişiyi mutlu ediyor. Buda yeterde artar bile.
      İnşallah silinmez ama benim pek umudum yok. Aslında ulaşılıp ulaşılmaması çok önemli değil. Silinmemesi yeter benim için. Geçmiş yorumları okumak bile beni fazlasıyla mutlu ediyor. Yorum yaptığınız 2 profile de tıklıyorum fakat sayfa görüntülenemiyor. Neden anlamadım. Desteğiniz için çok teşekkür ederim.

      Sil
    3. Prifilimi google+ dan bloggera çevirdim fakat ayarları tam yapmadım ondan ulaşılmıyor. Müsait bi zamanda değişiklik yapacağım. Şimdi tekrar google + yapıyorum. Tekrar ulaşabilirsin:)

      Sil
    4. Anladım. Vallahi iyice karmakarışık oldu her şey. İnşallah eski blogger profiline tekrar adapte olabiliriz. Tekrar teşekkürler (:

      Sil
  36. Mutluluk sahip olduklarının farkında olup onunla yetinebilmek bence, başka şeylerde aradıklarımız çok kısa ömürlü ve geçici oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sahip oldukları şeylerin farkında olması gerektiğini biliyor insanoğlu aslında ama yinede bir türlü sahip olduklarının farkında olamıyor. Hep sahip olamadıkları şeylere odaklanıyor. Bu yüzdende mutlu olamıyor. Haklısınız. Kısa ömürlü beyhude şeylerin peşinde koşarken insanoğlu mutluluğu bulamıyor. Bulduklarıyla da yetinemiyor. Düşüncelerinizi paylaştığınız için teşekkürler.

      Sil
  37. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence "mutluluk" sahip olduklarımızın farkında olup şükretmek, kendimize ve sevdiklerimize ayırdığımız zamanda gizli. Hayatımızın büyük çoğunluğunu mutlu geçirmemek için farkında olalım yeter.

      Sil
    2. Katılıyorum size. Mutlu olsakta olamasakta yinede şükretmeli insanoğlu. Sevdikleriyle geçirdiği zamanın farkında olup bu zamanın kıymetini bilen insan kadar kimse mutlu olamaz. Vakit ayırıp düşüncelerinizi paylaştığınız için müteşekkirim...

      Sil
  38. Çok harika bir mutluluk nedir yazısı olmuş, mutluluk kişiye göre değişebilir herkes kendi mutluluğunu bulmalı ve doya doya yaşamalıdır bence.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize sevindim. Aslında en doğru şeyi söylediniz belkide. Herkes kendi mutluluğunu bulmalı. En azından kendi mutluluğunu aramalı, bunun için çabalamalı insan. Tekrar teşekkürler.

      Sil
  39. Mutluluk, sahip olduklarımıza iyi bakmakta, onların kıymetini bilmekte saklı. Bununla birlikte, bırakmak ve vazgeçmekte gizli. İnsan, kendisine yük gelen her şeyden arındığında mutluluğa ulaşır. Gerçek sevince kavuşmak ancak bizi aşağıya çeken her ne var ise ondan vazgeçtiğimizde mümkün olur. 🙏

    Mutlu olmak için;

    -Geçmişten vazgeçin.

    -Kısıtlayıcı düşüncelerden vazgeçin.

    -Suçlamaktan vazgeçin.

    -Her zaman haklı olma ihtiyacından vazgeçin.

    -Etiketlerden vazgeçin.


    Mutlu olmak üzerine kaleme aldığım blog yazımı izninizle sizinle de paylaşmak isterim: https://www.tarz2.com/mutlu-olmaniz-Icin-vazgecmeniz-gereken-15-sey 💙


    Keyifli okumalar dilerim, sağlıcakla kalın.
    www.ebrubektasoglu.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Öncelikle bu çok kıymetli, değerli yorumun için çok teşekkür ederim. Mutluluk ile ilgili öyle doğru noktalara değinmişsiniz ki. Üzerine ekleyecek daha fazla kelime bulamadım. Mutlu olmak için söylediğin maddeleride çok güzel anlatmışsın. Özellikle o maddeler arasından en zor olanı bence geçmişten vazgeçmek. Çoğu zaman geçmişteki mutsuzluklarımıza, hatalarımıza o kadar çok odaklanıyoruz ki. Bu odaklanma gelecek mutluluklarımıza bile mani oluyor...
      En kısa sürede yazını inceleyeceğim. Tekrar teşekkürler. Saygılarımla. Vesselam...

      Sil
  40. Gelecek haftaki Blogger Gazetesi'nde yer vereceğim. Çok güzel bir yazı olmuş!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Beğenmenize sevindim...

      Sil
  41. Mutluluk ana bağlı bir dakika önce çok mutlu bir dakika sonra üzülebiliyor insan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın. O zaman o kısacık anın kıymetini bilmeli insan. Az da olsa her daim bir nebze mutlu olabilmeli...

      Sil
  42. Mutluluk herkes için değişir ama biz en çok mutluluğu yanlış yerde aradığımız için kaybettik. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım bu konuda yapılmış en farklı yorumu yaptın (:
      Haklısın. Belkide mutluluğu çok yanlış yerlerde aradık. Ya da arayacak hiç cesaretimiz olmadı. Kim bilir. Teşekkür ederim bu güzel yorumun için (:

      Sil
  43. Güzel bir mutluluk yazısı olmuş. Keşke, mutluluğu uzaklarda aramak yerine içimizde aramayı öğrenebilsek. Daha mutlu olurduk.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın. Kendi içimizde arasak belki daha çok mutlu olurduk. Teşekkürler...

      Sil
  44. Yazın çok güzel olmuş, emeğine sağlık. Mutluluk herkese göre değişir. Birine göre mutluluk keyifli bir çay içmek, birine göre sevdiği insanla olmak, birine göre arkadaşlarıyla eğlenmek, birine göre pahalı hediyeler, birine göre tatile gitmek, ev, araba almak. Örnekler çoğaltılabilir. Ben mutluluğu çok büyük şeylerde aramıyorum, yaşadığım bazı şeylerden dolayı büyük şeylerde mutluluk aramak bana saçma geliyor. Ben başkalarına ters gelse de sağlığım yerindeyse ve en önemlisi aklım yerindeyse her şeyden mutlu olabilirim. Kitap okumak zaten en mutlu eden şey beni, takip edenler biliyor:) Çikolata yemek, ailemle birlikte bir şeyler yapmak, parkta açık havada güneşin tadını çıkarmak. Bir hayvanı sevmek, film izlemek. Bana göre mutlu olunacak çok şey var hayatta, her şeyden önce yaşamak güzel. Mutluluğu insan önce kendi içinde başlatmalı, başkasından beklememeli. Birisine bağımlı olarak yanlış yerde mutluluk aramak yaptığımız en büyük yanlış. Şu an senin yazına yorum yazıyorum, bence bu da benim için mutluluk. Elbette sorunlarımız oluyor ama bunları çok büyütmemek gerekiyor(tabii bazı durumlarda geçerli değil bu söylediğim) Herkes benim gibi düşünecek değil tabii ki, ben küçücük şeylerle çok mutlu oluyorum:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsan bir çok şeyin kıymetini onu kaybettiğinde anlıyor. Çok haklısın. Sağlıklı olmak en büyük şükür ve mutluluk sebebi bence de. Evet kitap okumanın seni mutlu ettiğini biliyorum (: O kadar güzel söylemişsin ki : " Mutluluğu insan önce kendi içinde başlatmalı " Çok doğru bir cümle. İçimizde mutluluğu başlatamadıktan sonra dış etmenlerin ve ya bir başkasının bizi mutlu etmesi mümkün değil. Benim yazıma yorum yazmak seni mutlu ettiyse ne mutlu bana (: Çok teşekkür ederim bu güzel yorumun için. Saygılarımla. Vesselam...

      Sil
  45. Bazı insanlar yüzlerinde bir gülümsemeyle doğuyor galiba :) Durup dururken kendi canını sıkacak, üzecek bir şeyler arayanlar için mutluluk sorgulaması hiç bitmez sanırım. Oysa an içerisinde yaşanan her şey mutluluk sebebidir. Bu yorumu yazarken başımı çevirip baktığımda bir serçenin balkon demirine tutunup küçücük bedeninden çıkarttığı sesleri duyabilmemdir, bana göre mutluluk.

    Uzun zamandır suyunu toprağını eksik etmediğim, sevgi sözcükleriyle desteklediğim kaktüsümün tepesinden nihayet çiçeğini açacağının habercisi pembe kımıltıları görmem demektir. Daha ne denebilir ki? :))
    Güzel bir yazıydı, teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın. Sana katılıyorum bence de bazı insanlar doğuştan ( genetik olarak ) mutluluğa daha yatkın oluyor. Bir çok şeye daha pozitif bakabiliyor. Belkide mutluluk hepimizin genetiğinde vardır ve hayat bizi bir şekilde mutsuzluğa itiyordur. Öyle ve ya böyle bir şekilde mutluluğumuzu kaybediyoruz, sadece öylece yaşıyoruz umutsuzca. Tamda bu yorumu yazarken serçeyi görüp böyle bir çıkarımda bulunmuş olman o kadar güzel bir tevafuk olmuş ki (: Mutluluğu çok güzel iki basit örnekle özetlemişsin. Mutluluk gerçekten de küçük şeylerde saklı. Ben teşekkür ederim...

      Sil
  46. her nesnenin bir bitimi var

    YanıtlaSil
  47. Bizler genelde mutluluğu hep yanlış yerlerde aradık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yanlış yerde de arasak aramış olmakta önemli. Ya mutsuzluğu kabullenip mutluluğu hiç aramasaydık... Umarım bir gün mutlu olabiliriz...

      Sil
  48. Mutluluk kişiden kişiye değişmekle birlikte, isteyen ufacık şeylerle bile mutlu olur:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ufacık şeylerle mutlu olmak aslında bir kabullenişin sonucudur. Artık böyle düşünüyorum ben. İstesekte istemesekte olmuyor bazı şeyler. Yorum için teşekkürler (:
      Saygılarımla. Vesselam...

      Sil

Önemli Notlar

1-)Hiçbir hesabınız yoksa bile rumuz belirterek anonim olarak yorum yapabilirsiniz.
2-)Yorumunuza gelecek cevabı takip etmek için "beni bilgilendir" kutucuğunu işaretleyebilirsiniz.
3-)Yorumlarınız benim için çok değerlidir.Lütfen olumlu-olumsuz düşüncelerinizi paylaşmaktan çekinmeyin.

Hayat paylaşınca güzel :)

Copyright © 2011-2021 I © Sitede yer alan tüm içerikler Meczup Yazar'a aittir. Hiçbir şekilde KULLANILAMAZ. MECZUP YAZAR